به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سید محمد عابدی در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات جزو استراتژیک ترین مسائل جمهوری اسلامی ایران بوده به‌طوری که انتخابات هم مورد توجه دوستاران نظام و معاندین نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه امیدوارم در رویداد انتخابات اردیبهشت ماه سال جاری شاهد حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های اخذ رأی و خلق حماسه‌ای عظیم باشیم، افزود: رعایت قوانین و مقررات کشور از سوی داوطلبان انتخابات جزو خواسته‌های مردم و مسئولان است.

فرماندار اهر ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی صاحبان و قانون‌گذاران کشور هستند که اگر در تبلیغات قانون را رعایت نکنند در مجلس چگونه قانون‌گذاری خواهند کرد در حالی که این مهم‌ترین سؤال مردم است که عدم تبعیت از قانون تبلیغات باعث سلب اعتماد از آن‌ها می‌شود.

عابدی بابیان اینکه قانون مداری و رعایت مّر قانون از سوی داوطلبان ضمن این‌که اعتماد مردم را جلب می‌کنند بلکه یکی دیگر از اثرات آن مشارکت حداکثری مردم در انتخابات محسوب می‌شود، گفت: نامزدها در زمان رسمی تبلیغات زیر ذره‌بین مردم هستند و انتخاب آن‌ها حاصل مشارکت آگاهانه مردم و رفتار صحیح کاندیداهاست.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه در انتخابات سال گذشته میزان مشارکت مردم در انتخابات ۶۲ درصد بود و اکنون پیش‌بینی شما برای انتخابات اردیبهشت‌ماه سال جاری گونه است؟ بیان کرد: با وجود هم‌زمانی سه انتخابات نتیجه‌ای جز مشارکت حداکثری مردم را دارد و هرکسی به هرکدام یک از انتخابات‌ها علاقه‌ای دارد در پای صندوق‌های رأی حضور می‌یابد.

فرماندار اهر با تأکید بر اینکه نزدیک به ۱۳۸ هزار نفر واجد شرایط رأی در شهرستان‌های اهر و هریس وجود دارد، اظهار کرد: در شهرستان اهر نزدیک به ۸۸ هزار نفر و در شهرستان هریس حدود ۵۰ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن در انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان‌دوره‌ای مجلس وجود دارد.

عابدی در پایان خاطرنشان کرد: هر یک از داوطلبان ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان‌دوره‌ای مجلس رأی بیشتری داشته باشند و بتوانند اعتماد مردم را جلب کنند به همان اندازه قدرت آن‌ها در پیگیری مطالبات مردم بیشتر خواهد بود.