اخبار استان آذربایجان شرقی » عمومی
کد خبر : 44574
چهارشنبه - 18 فروردین 1400 - 12:12

طرح جاده های پاک در آذربایجان شرقی اجرا می شود

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از اجرای طرح جاده های پاک در آذربایجان شرقی خبر داد.

طرح جاده های پاک در آذربایجان شرقی اجرا می شود

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رضا فدایی معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با بیان اینکه با هماهنگی دستگاه های مسوول طرح جاده های پاک در استان اجرا می شود، گفت: پاکسازی زباله های حاشیه جاده های آذربایجان شرقی را به طور جد پیگیر هستیم.

وی اظهار کرد: زباله هایی که در طبیعت کنار جاده ها و داخل دهانه پل ها رها می شوند، علاوه بر از بین بردن محیط زیست، منظره ناخوش آیندی را در محورهای مواصلاتی ایجاد می کنند.

وی ادامه داد: ضروری است همه افراد به حقوق شهروندی در حوزه محیط زیست توجه و از هر گونه اقدامی که سبب تخریب و یا آلودگی محیط زیست می شود، خودداری کنند.

فدایی همچنین با بیان اینکه تخلیه نخاله ساختمانی در حریم و طول جاده‌ها منع قانونی دارد، گفت: با متخلفان برابر قوانین برخورد می شود.

وی افزود: بر اساس ماده  ۱۰ قانون مدیریت پسماند بخشداری‌ها باید بر اساس شیوه نامه‌های ارسالی از طرف وزارت کشور نسبت به جمع‌آوری، حمل و دفع پسماندهای عادی بین‌راهی از قبیل پسماندهای رستوران‌ها، پمپ ‌بنزین‌ها و سایر تأسیسات اطراف راه‌ها و حریم راه‌ها اقدام و راهداری‌ها باید در مدیریت پسماندهای حریم جاده‌ها و اماکن بین‌راهی با بخشداری‌ها همکاری کنند.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی اظهار کرد: بر اساس ماده ۷ قانون مدیریت پسماندها، مدیریت و نظارت اجرایی بر پسماندهای شهری و ساماندهی نخاله‌های ساختمانی بر عهده شهرداری است.

منبع: ایرنا