به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، فرگل صحاف ظهر چهارشنبه در بازدید از کارگاه تولید ماسک در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر از پرداخت ۱۱۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان بهزیستی در آذربایجان‌شرقی خبر داد، افزود: کارفرمایان به بکارگیری هر معلول یا مددجوی بهزیستی؛ ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی بابیان اینکه ۳۴۰۰ مددجوی بهزیستی آذربایجان‌شرقی به خودکفایی رسیدند، گفت: سال گذشته بهزیستی استان از ۲۱۶۷ طرح در شهرها و ۱۲۳۳ طرح در روستاهای آذربایجان‌شرقی مورد حمایت قرار داده است.

وی اضافه کرد: برای اولین‌بار است که در آذربایجان‌شرقی ۱۱۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به ۳۴۰۰ مددجوی بهزیستی استان پرداخت شده است و همچنین از طرح‌های اشتغال‌زایی با بکارگیری معلولان و مددجویان حمایت می‌کنیم.

تولید را با شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش دهیم

فرماندار شهرستان اهر نیز در این بازدید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در کیفی‌سازی تولید در سال تولید تأکید کرد و گفت: آن محصولی که با تحقیق، توسعه و علم تولید می‌شود در بازارهای داخلی و خارجی حرفی برای گفتن ندارد.

رسول خدابخش افزود: شهرستان اهر با راه‌اندازی خط تولید تونرپرینتر برای اولین‌بار در کشور؛ ایران را به جمع کشورهای تولیدکننده تونرپرینتر در دنیا رساند.

وی با اشاره به این‌که سمت و سوی تولیدات بر این مبناست که نبض بازار را شرکت‌های دانش‌بنیان در اختیار خواهند گرفت، بیان کرد: فضای کاربری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر از انتظار برای ثبت‌نام دانشجویان؛ به سمت تولید حرکت کرده است.

فرماندار شهرستان اهر از برگزاری جشنواره رویش در راستای شناسایی ایده‌های خلاقانه جوانان در شهرستان اهر خبر داد، خاطرنشان کرد: مرکز رشد واحدهای فناور و جشنواره رویش؛ زمینه‌سازی برای پایه‌گذاری پارک علم و فناوری در شهرستان اهر است.