به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علی امیری راد عصر یک شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا این شهرستان با بیان اینکه تاکنون ۱۵ نفر در این شهرستان در اثر ابتلاء به کرونا فوت شده‌اند گفت: ۸۴ نفر نیز در بیمارستان شهرستان‌های همجوار بستری و تحت درمان هستند.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تعداد ۴۷۵ نفر در این شهرستان مبتلا شده‌اند، افزود: از این آمار ۳۰۷ نفر در سال گذشته و۱۶۶ نفر معادل ٧.٧ درصد ابتلای روزانه در ۲۰ روز اول امسال بوده که این آمار نشان دهنده افزایش ۸ برابری ابتلاء به کرونا در این شهرستان است.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت موجود خداآفرین گفت: وضعیت کرونایی شهرستان عادی نیست و بر اساس آزمایشات میزان ابتلاء بیشتر شده است.

رئیس ستاد مقابله با کرونای شهرستان با تاکید بر به صدا درآوردن آژیر خطر در مناطق پرخطر و نصب چادر برای آگاه سازی مردم گفت: بخشداران، شهرداران و مسئولان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ازسوی مراجعان توجه نمایند و در روستاها و شهرهای که میزان ابتلاء بیشتر است شدت محدودیت و میزان رعایت پروتکل‌ها و قرنطینه مبتلایان اقدام شود.

فرماندار خداآفرین با اعلام اینکه بازار هفتگی در شهر لاریجان تا اطلاع ثانوی تعطیل و سالن‌های ورزشی و آرایشگاه‌های زنانه نیز تا دو هفته تعطیل هستند گفت: حضور مبتلایان به کرونا در اماکن عمومی جرم است و درصورت مشاهده با افراد خاطی برخورد قانونی می‌شود.

منبع: مهر