اجتماعی » اخبار شهرستان » اخبار ویژه
کد خبر : 44845
سه شنبه - 24 فروردین 1400 - 11:28
فرمانده انتظامی شهرستان اهر:

۵ باند سرقت کابل های برق در روستاهای اهر متلاشی شد

فرمانده انتظامی شهرستان اهر با اشاره به سرقت سیم های برق در روستاها گفت: ۵ باند سرقت سیم و کابل برق در روستاهای اهر متلاشی شد.

۵ باند سرقت کابل های برق در روستاهای اهر متلاشی شد

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سرهنگ قدرت آقاپور صبح سه شنبه در جمع دهیاران روستاهای بخش مرکزی شهرستان اهر اظهار داشت: متأسفانه سال گذشته چندین فقره سرقت احشام در روستاهای اهر داشتیم که با کار اطلاعاتی؛ موفق به دستگیری سارقین غیربومی احشام روستاییان با بیش از ۲۵ فقره سرقت شدیم.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر افزود: عمدتاً این سارقین در خارج از استان آذربایجان‌شرقی سکونت داشتند که با همکاری دستگاه قضائی؛ سارقین را خارج از حوزه استحفاظی استان دستگیر و به شهرستان اهر بازگردانیم.

وی با اشاره به این‌که با همکاری روستاییان و کار اطلاعاتی توانستیم ۵ باند سرقت سیم کابل‌های برق را شناسایی و متلاشی کنیم، گفت: این در حالی بود که از برخی باندهای سرقت تا ۱۵۰۰ متر سیم کابل برق کشف کنیم و این موفقیت با همکاری روستاییان میسر شد به طوری‌که فردی به روشنایی روستاییان رحم نمی‌کند در واقع به هیچ چیز رحم نخواهد کرد.

آقاپور تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون همکاری اهالی روستاها در خصوص شناسایی و دستگیری سارقین خانه‌باغ‌ها، خودرو یا اموال دولتی همکاری بی‌نظیری با نیروی انتظامی شهرستان اهر داشتند از این‌رو انتظار داریم تا این همکاری‌ها مستمراً تداوم داشته باشد.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر بابیان اینکه سارقین از جمله سارقین غیربومی به علوفه‌های دامی هم در روستاهای شهرستان اهر رحم نمی‌کنند، ابراز داشت: علوفه‌های دامی شاید ارزش آن‌چنانی نداشته باشد ولی روستایی که یک‌سال برای تولید آن زحمت می‌کشد برای آن‌ها سرمایه بزرگی است که سارقین یک‌شبه آن را سرقت می‌کنند.

وی تأکید کرد: سال گذشته مأموران پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان اهر برای دستگیری سارقین خانه‌باغ‌های اهر با نیابت قضائی به استان‌های مرکزی کشور رفتند، هرچند این مأموریت‌ها به آسانی انجام نمی‌گیرد، ولی حداقل مالکان خانه‌باغ‌ها می‌توانند با ایمن‌سازی املاک خود؛ زمینه سرقت را از سارقان بگیرند و این کمک بزرگی به پلیس است.

آقاپور با ذکر این‌که نباید نسبت به سرقت‌های محیط اطراف‌مان در روستا و شهر بی‌تفاوت باشیم، یادآور شد: سرقت احشام روستاییان عمدتاً شبانه توسط سارقین اتفاق می‌افتد که سال گذشته ۲۳ فقره سرقت احشام را شاهد بودیم‌.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر بر لزوم هوشیاری روستاییان نسبت به قطع و سرقت درختان در روستاهای شهرستان اهر تأکید کرد و گفت: در چندین روستا گزارشی مبنی‌بر قطع و حمل درختان روستاییان دریافت کردیم، که پس از بررسی و کار اطلاعاتی مشخص شد که سارقین غیربومی مرتکب سرقت درختان روستاییان شده بودند.

وی با قدردانی از همکاری دهیاران، شوراهای روستایی و روستاییان با پلیس خاطرنشان کرد: اهالی روستاها در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک اعم از سرقت و … را سریعاً به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.