اخبار شهرستان » اخبار ویژه » فرهنگی
کد خبر : 44849
سه شنبه - 24 فروردین 1400 - 11:40
فرماندار اهر خبر داد؛

صادرات صنایع ‌دستی شهرستان اهر به کشورهای اروپایی

فرماندار شهرستان اهر از صادرات تولیدات صنایع‌دستی بانوان اهری به کشورهای اروپایی خبر داد و گفت: از بانوان هنرمند اهری حمایت می‌کنیم.

صادرات صنایع ‌دستی شهرستان اهر به کشورهای اروپایی

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رسول خدابخش صبح سه شنبه در آئین افتتاح خانه پته شهرستان اهر بر ضرورت حمایت از بانوان هنرمند و کارآفرین در حوزه‌های مختلف تأکید کرد و گفت: بانوان هنرمند و کارآفرین با تولید صنایع‌دستی؛ شهرستان اهر را به بِرند تبدیل کرده‌اند.

فرماندار شهرستان اهر افزود: شهرستان اهر در تولید محصولات چرمی از قبیل کیف و کفش و … حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، این در حالی است که تولیدات چرمی بانوان اهری در کشورهای اروپایی مشتری داشته و مقصد صادرات است.

وی بابیان این‌که «اهر شهر ملی ورنی» تنها نباید عنوان شهر ملی را یدک بکشد، ابراز داشت: انتخاب شهر اهر به عنوان «شهر ملی ورنی» فرصتی مغتنم برای معرفی ظرفیت‌های هنر زیبای ورنی‌بافی اهر و ارسباران است که با هنرنمایی بانوان متبلور می‌شود.

خدابخش بر لزوم تقویت هنر فعالان حوزه صنایع‌دستی در شهرستان اهر تأکید کرد و افزود: هنر حکاکی بر روی مس در شهرستان اهر؛ یک جاذبه‌ی خاصی است که در کمتر شهرستانی در استان دیده می‌شود و این هنر نیازمند حمایت است.

فرماندار شهرستان اهر با اشاره به این‌که خانه پته‌دوزی برای اولین‌بار در شهرستان اهر دایر می‌شود، بیان کرد: قطعاً از هنرهایی همچون پته‌دوزی توسط بانوان هنرمند با ارائه تسهیلات حمایت می‌کنیم.