به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده امام جمعه اهر ظهر امروز چهارشنبه در جلسه شورای زکات شهرستان اهر از افزایش ۲ برابری جمع‌آوری زکات در این شهرستان خبر داد و افزود: طی سال گذشته ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات به صورت غیرنقدی و نقدی در شهرستان اهر جمع‌آوری و در جهت امورات عام‌المنفعه هزینه شده است.

وی گفت: علی‌رغم مشکلات و تنگناهای اقتصادی و معیشتی مردم؛ کمک‌های مردمی در امر زکات نیز افزایش قابل‌توجهی داشته است.

وی بابیان اینکه سال گذشته ۷۰ سری جهیزیه از محل زکات به زوج‌های جوان اهدا شده است، گفت: متأسفانه شرایط اقتصادی و معیشتی مردم به گونه‌ای است که طی یک‌سال گذشته نزدیک به ۹۰۰ خانوار به تحت پوشش کمیته امداد درآمده‌اند.

حاجی‌زاده تأکید کرد: ۹۰ درصد درآمد زکات در شهرستان اهر برای رفاه محرومان و ۱۰ درصد برای پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه شده است.

امام جمعه اهر بر لزوم احیای جایگاه و اهمیت فریضه‌ی زکات واجبی و مستحبی تأکید کرد و بیان داشت: با توجه به زندگی سخت محرومان و نیازمندان؛ زکات بهترین روش برای تأمین نیازمندی‌های قشر محرومان در شرایط سخت اقتصادی است.

وی با تأکید بر این‌که رفع موانع تولید در حوزه دامپروری و کشاورزی؛ به افزایش جمع‌آوری زکات منجر می‌شود، خاطرنشان کرد: مانع‌زدایی‌ها از تولید صرفاً مختص یک حوزه نیست، بلکه ریشه موانع تولید به واردات و قوانین نیز بازمی‌گردد.

حاجی‌زاده تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا بر زندگی مردم، اقتصاد، آموزش و … تأثیر منفی داشته و باعث کاهش درآمدهای مردم شد اما با این وجود از کمک‌های مؤمنانه و احسان های مردم کاسته نشد.

امام جمعه اهر با تأکید بر لزوم تداوم کمک‌های مؤمنانه در ماه مبارک رمضان یادآور شد: نهادها، ادارات و خیرین در ماه مبارک رمضان که همراه با شرایط سخت کرونایی است؛ اقشار آسیب‌پذیر و نیازمندان را فراموش نکنند و رزمایش کمک مؤمنانه تداوم داشته باشد.

وی با ابراز نگرانی از افزایش آمار خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد در شهرستان اهر گفت: افزایش خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد شهرستان اهر؛ حاکی از فقیر شدن مردم منطقه است لذا باید در این شرایط سخت حامی همدیگر باشیم و به فقرا کمک کنیم.

حاجی‌زاده با انتقاد از گرانی‌های افسارگسیخته کالا و اقلام اساسی بیان کرد: گرانی‌های افسارگسیخته و تغییر روزانه قیمت اقلام؛ مردم را در تنگنای سخت قرار می‌دهد متأسفانه قیمت کالاها ثابت نمی‌ماند و مردم سردرگم می‌شوند.