به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سرهنگ محسن محمودی در این خصوص اظهار داشت: برخی از کلاهبرداران با ایجاد کانال و گروه‌هایی در شبکه‌های اجتماعی و انتشار پیام‌هایی مانند کمک به نیازمندان و افراد بی بضاعت و یا جمع‌آوری نذورات نقدی  اقدام به ترغیب کاربران برای مشارکت در این طرح ها در فضای مجازی می‌کنند.

وی افزود: بدین ترتیب کلاهبرداران با  سوء استفاده از احساسات شهروندان و با در اختیار گذاشتن شماره حساب‌هایی در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های ‌اجتماعی  جهت جمع‌آوری و واریز نذورات و با جلب اعتماد آنان اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ محمودی با بیان اینکه همه ما باید تا حد امکان در کارهای خداپسندانه شرکت کنیم افزود: شهروندان و کاربران فضای مجازی حتما برای کمک و شرکت در کارهای انسان دوستانه  از طریق موسسات شناخته شده در کشور که توسط رسانه‌های ملی رادیو و تلویزیون  اقدام به اعلام شماره حساب‌های رسمی خود کرده‌اند اقدام نمایند.

این مقام مسئول در ادامه تاکید کرد: شهروندان و کاربران فضای مجازی حتما برای واریز وجه نقد به حساب موسسات معتبر نیز دقت کنند تا درگاه اصلی بانکی بوده و درگاه جعلی فیشینگ نباشد.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی به کسانی که سعی دارند با ترفندهای مختلف از کاربران فضای مجازی سوء استفاده کرده و اقدام به کلاهبرداری کنند هشدار داد و  گفت: پلیس فتا  به‌ صورت مداوم در حال پایش این فضا بوده و در صورت مشاهده هرگونه مورد مجرمانه با قاطعیت در چهارچوب قانون با مجرمان سایبری  برخورد و مقابله خواهد کرد.

این مقام انتظامی به همه کاربران فضای مجازی توصیه نمود: شهروندان نباید فریب بعضی از تبلیغات و آگهی ها را در شبکه های اجتماعی  بخورند و از پرداخت وجه به افراد ناشناس خودداری نمایند و برای کمک به نیازمندان و افراد بی‌بضاعت از طریق موسسات خیریه معتبر و مورد اطمینان و مراکز رسمی اقدام نمایند.

رئیس پلیس فتا استان با بیان این که مرکز فوریتهای سایبری پلیس فتا آذربایجان شرقی ۲۴ ساعته با شماره تماس۰۹۶۳۸۰ آماده پاسخگویی است، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir  اعلام نمایند تا همکاران در اسرع وقت رسیدگی کنند.

 منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا