به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علی صفایی‌‌ فرد مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌ شرقی با بیان اینکه ۱۱۴ نفر طی سال ۹۹ بر اثر حوادث ناشی از کار در استان آذربایجان‌شرقی جان خود را از دست دادند که همگی آنها مرد بودند، اظهار داشت: این آمار نسبت به مدت مشابه یعنی سال ۹۸ که ۹۶ نفر فوت کرده بود ۱۹ درصد افزایش یافته داشته است.

وی، علت فوت این افراد را به این‌صورت تشریح کرد: ۵۶ نفر به علت سقوط از بلندی، ۲۸ نفر براثر اصابت جسم سخت، ۱۱ نفر براثر برق گرفتگی، ۱۱ مورد خفگی یا کمبود اکسیژن، ۵ نفر غرق شدگی و ۳ نفر نیز بر اثر سوختگی جان خود را از دست داده‌اند.

صفایی فرد اضافه کرد: در این مدت (۱۳۹۹) تعداد یک‌هزار و ۳۱۳ نفر نیز بر اثر مصدومیت ناشی از حوادث کار به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که از این تعداد ۲۸ نفر زن و بقیه مرد بودند. این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن یک درصد کاهش یافته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همچنین گفت: در اسفند سال گذشته نیز چهار نفر به علت حادثه کاری فوت کرده که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن دو نفر افزایش یافته است.

وی افزود: در همین مدت ۹۰ نفر نیز به علت مصدومیت حوادث کاری به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که ۶ نفر از آنها زن بودند، این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش ۲۲ درصدی را نشان می‌دهد.

منبع: فارس