به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، غلامرضا شریفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: به موجب بند (ت) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور از امسال مناطق آزاد تجاری-صنعتی مشابه سرزمین اصلی مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده خواهند بود.

وی افزود: بر این اساس ضرورت دارد، فعالان اقتصادی مناطق یادشده که حائز هر یک از شرایط فراخوان‌های هشت‌گانه موضوع ماده ۱۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده می‌باشند، نسبت به ثبت‌نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده و اجرای سایر مقررات موضوع این قانون از جمله صدور صورتحساب، دریافت مالیات و عوارض ارزش افزوده از خریداران، ارائه اظهارنامه و… اقدام کنند.

شریفی تاکید کرد: فعالان اقتصادی در صورت انجام تکالیف قانونی مذکور می‌توانند از تسهیلات پیش‌بینی شده در قانون بهره‌مند شوند.

مدیرکل امور مالیاتی در ادامه به راه‌اندازی درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی اشاره کرد و گفت: امکان استعلام بدهی مالیاتی و ممنوع‌الخروجی از طریق این درگاه ملی برای عموم شهروندان فراهم می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: با الکترونیکی شدن تمامی خدمات مالیاتی، ارتباط مودیان با ادارات مالیاتی به کمترین میزان کاهش می‌یابد و به تبع این امر، فساد اداری و هزینه‌های وصول مالیات نیز به شدت تقلیل می‌یابد.

شریفی افزود: بستر‌سازی تسهیل، تسریع و توسعه خدمات الکترونیک به ذی‌نفعان سازمان، ارائه اطلاعات مورد نیاز مؤدیان مالیاتی و عموم مردم از سوابق پرونده‌های مالیاتی، یکپارچه‌سازی اطلاعات مؤدیان در یک درگاه واحد، کاهش مراجعات حضوری مردم به سازمان، افزایش رضایتمندی مودیان و کاهش مصرف کاغذ از مهم‌ترین اهداف اجرای این پروژه ملی به شمار می‌رود.

منبع: فارس