اخبار شهرستان » اخبار ویژه » سلامت
کد خبر : 45124
دوشنبه - 30 فروردین 1400 - 14:22
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر:

ثبت رکورد بیشترین آمار مبتلایان کرونایی در اهر/ معرفی برگزار کنندگان جلسه‌ های انتخاباتی شورا به دستگاه قضایی

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر با هشدار به شهروندان در خصوص افزایش روز افزون بیماران کرونایی گفت: امروز تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در این شهرستان افزایش نگران کننده‌ای دارد، متأسفانه با ثبت سه فوتی جدید، مجموع جان‌باختگان کرونایی در اهر به ۲۱۷ نفر رسید.

ثبت رکورد بیشترین آمار مبتلایان کرونایی در اهر/ معرفی برگزار کنندگان جلسه‌ های انتخاباتی شورا به دستگاه قضایی

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد میرزاپور امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در نتیجه تست‌های PCR و رپید تست کرونا؛ ۱۳۹ بیمار کرونایی جدید در شهرستان اهر شناسایی و رکورد ثبت بیشترین آمار مبتلایان در طول شیوع ویروس کرونا شکسته در این شهرستان شکسته  شد.

وی گفت: با احتساب آمار مبتلایان جدید؛ مجموع مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در شهرستان اهر به ۶ هزار و ۸۸۴ نفر افزایش یافت.

این مقام مسئول  یادآور شد: از مجموع آمار مبتلایان ۵ هزار و ۷۸۱ نفر از جمعیت شهری و ۱۱۰۳ نفر از جمعیت روستایی را شامل می‌شود.

میرزا با هشدار به اهالی منطقه در تکمیل ظرفیت بخش های کرونایی اظهار کرد: نزدیک ۱۰۰ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان بستری‌اند که ۱۱ نفر آن‌ها به علت بدحال بودنشان به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند.

دبیر ستاد شهرستانی مقابله با ویروس کرونا افزود: برگزاری هرگونه تجمعی، خصوصا در فضای سربسته به شدت خطر آفرین هست.

میرزاپور با هشدار جدی به شرکت کنندگان در جلسات کاندیداهای احتمالی شوراها گفت: با توجه به گزارشات رسیده مبنی‌بر برپایی جلسات انتخاباتی و ازدحام در منازل توسط برخی داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهر؛ توصیه می‌کنیم تا از برگزاری اینگونه جلسات در ایام کرونایی پرهیز کنند.

وی گفت: در صورت اطلاع از برگزاری اینگونه جلسات  ادامه برگزاری اینگونه جلسات با  برگزار کنندگان جلسات به عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی؛ با تشکیل پرونده به دستگاه قضایی و مراجع ذی‌صلاح معرفی خواهند شد.

میرزاپور به داوطلبان شوراهای شهرو روستا توصیه کرد،  هنوز زمان کافی برای تبلیغات دارند و لزوماً در شرایطی که وضعیت شیوع ویروس کرونا در شهرستان اهر «قرمز» است، برپایی اینگونه جلسات هم تخلف بوده و هم خلاف پروتکل‌های بهداشتی است.