به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد میرزاپور امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در نتیجه تست‌های PCR و رپید تست کرونا؛ ۱۳۹ بیمار کرونایی جدید در شهرستان اهر شناسایی و رکورد ثبت بیشترین آمار مبتلایان در طول شیوع ویروس کرونا شکسته در این شهرستان شکسته  شد.

وی گفت: با احتساب آمار مبتلایان جدید؛ مجموع مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در شهرستان اهر به ۶ هزار و ۸۸۴ نفر افزایش یافت.

این مقام مسئول  یادآور شد: از مجموع آمار مبتلایان ۵ هزار و ۷۸۱ نفر از جمعیت شهری و ۱۱۰۳ نفر از جمعیت روستایی را شامل می‌شود.

میرزا با هشدار به اهالی منطقه در تکمیل ظرفیت بخش های کرونایی اظهار کرد: نزدیک ۱۰۰ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان بستری‌اند که ۱۱ نفر آن‌ها به علت بدحال بودنشان به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند.

دبیر ستاد شهرستانی مقابله با ویروس کرونا افزود: برگزاری هرگونه تجمعی، خصوصا در فضای سربسته به شدت خطر آفرین هست.

میرزاپور با هشدار جدی به شرکت کنندگان در جلسات کاندیداهای احتمالی شوراها گفت: با توجه به گزارشات رسیده مبنی‌بر برپایی جلسات انتخاباتی و ازدحام در منازل توسط برخی داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهر؛ توصیه می‌کنیم تا از برگزاری اینگونه جلسات در ایام کرونایی پرهیز کنند.

وی گفت: در صورت اطلاع از برگزاری اینگونه جلسات  ادامه برگزاری اینگونه جلسات با  برگزار کنندگان جلسات به عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی؛ با تشکیل پرونده به دستگاه قضایی و مراجع ذی‌صلاح معرفی خواهند شد.

میرزاپور به داوطلبان شوراهای شهرو روستا توصیه کرد،  هنوز زمان کافی برای تبلیغات دارند و لزوماً در شرایطی که وضعیت شیوع ویروس کرونا در شهرستان اهر «قرمز» است، برپایی اینگونه جلسات هم تخلف بوده و هم خلاف پروتکل‌های بهداشتی است.