به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علی بینش روز دوشنبه در گفت و گوی خبری اظهار داشت: به دلیل شیوع ویروس کرونا، این جشنواره بین المللی امسال به صورت مجازی برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت www.kanoonfest.ir  نسبت به ثبت نام و ارسال آثار خود اقدام کنند.

وی بخش ملی، بین‌المللی، قصه‌گویی برتر کشور، پادکست و قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای را از جمله بخش‌های بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی عنوان کرد و افزود: علاقه‌مندان برای حضور در هر یک از بخش‌ها می‌توانند پس از مطالعه فراخوان آثار خود را در سایت جشنواره بارگذاری کنند.

بینش، دختران و پسران ۱۲ تا ۱۸ سال و همه زنان و مردان و نیز پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها را از مخاطبان اصلی مرحله ملی این جشنواره برشمرد و گفت: “قصه‌هایی برای کودکان” “قصه‌هایی برای نوجوانان” و “قصه‌هایی برای بزرگسالان” از جمله بخش‌های مرحله ملی بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی است و علاقه‌مندان تا ۱۵ خرداد سال جاری فرصت دارند آثار خود را از طریق سایت اینترنتی اعلام شده ارسال کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی، ارسال آثار برای بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای و پادکست را تا ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۰ بیان کرد و گفت: دبیرخانه استانی بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی آماده پاسخگویی به سوالات علاقه‌مندان برای حضور در این رویداد فرهنگی است.

بینش با اشاره به برگزاری بیش از ۲۰ عنوان کارگاه و نشست تخصصی قصه‌گویی در سال گذشته تاکید کرد: این نشست‌ها توسط انجمن قصه‌گویی استان و با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی و ارتقا توانمندی قصه‌گویان علاقه‌مند استان برگزار شده و در سال جاری نیز به صورت مجازی و با حضور اساتید قصه‌گویی کشور اجرا خواهد شد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی ۲۹ مرکز ثابت و سیار سطح استان دارد و از این نظر در رتبه های ۲۰ به بالای کشور جا می گیرد.

تا پیش از شیوع کرونا، سالانه بیش از ۲۰۰ هزار کودک و نوجوانان از برنامه های متنوع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی بهره مند می شدند.

منبع: ایرنا