اخبار استان آذربایجان شرقی » سلامت
کد خبر : 45152
سه شنبه - 31 فروردین 1400 - 12:01
مدیر پیشگیری از بیماری ‌های واگیر علوم پزشکی تبریز:

ظرفیت بیمارستان‌ های آذربایجان‌ شرقی پر شد

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: ظرفیت همه بیمارستان‌های آذربایجان شرقی در پیک چهارم کرونا پر شده است.

ظرفیت بیمارستان‌ های آذربایجان‌ شرقی پر شد

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سیمین خیاط زاده گفت: تعداد افراد مبتلا به کرونا و بیماران کرونایی در حال افزایش است و متأسفانه تعداد فوتی‌های کرونا در آذربایجان شرقی نسبت به روزهای اول سال حدود شش برابر شده است و روز به روز هم بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: مردم شیوع ویروس منحوس کرونا را جدی نگرفته‌اند و میزان رعایت فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک در مناطق مختلف استان کاهش چشمگیری یافته است.

وی اضافه کرد: مراجعات به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی آذربایجان شرقی به دلیل ابتلاء به کرونا زیاد است و شمار بیماران کرونایی بدحال در استان روز به روز افزایش پیدا می‌کند.

خیاط زاده تشریح کرد: متأسفانه رنگ کرونایی اکثر شهرستان‌های ما قرمز است و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده نکردن از ماسک در شهرها به چشم می‌زند.

وی گفت: به رغم تأکیدات ما مردم هنوز خطرات پیش رو را به خوبی درک نمی‌کنند، در حالی که ما در سربالایی همه گیری و پیک چهارم کرونا هستیم و هنوز به قله نرسیده‌ایم.

وی اضافه کرد: وقتی می‌گوئیم به قله بیماری نرسیده‌ایم، یعنی اینکه آمار فوتی‌های روزانه ۴۰۰ نفری در صورت بی توجهی مردم عزیز باز هم افزایش خواهد یافت.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: از مردم استدعا داریم به هیچ وجه دورهمی ها و افطاری‌ها در ماه مبارک رمضان برگزار نشود، زیرا حاضران مجبورند ماسک‌های خود را در این گونه محیط‌ها بردارند و بیشترین درصد ابتلاء هم می‌تواند در این فضاها اتفاق بیفتد.

وی هشدار داد: افرادی که واکسن کرونا دریافت کرده‌اند، فکر نکنند با یک دُز واکسن به آن سطح ایمنی رسیده‌اند که در برابر ویروس کرونا ایمنی کامل داشته باشند.

منبع: مهر