به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رهنمای توحیدی گفت: تعداد مشترکان گاز طبیعی در آذربایجان شرقی به بیش از یک میلیون و ۶۷۵هزار و ۵۷۳ مشترک رسیده و اکنون ۱۰۰ درصد خانوار شهری و ۹۷.۸ درصد خانوار روستایی در استان از  گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

او افزود: پارسال با اجرای ۹۸۷ کیلومتر شبکه گازرسانی و نصب ۱۲هزار و ۳۶۲ علمک گاز، گام مهمی در آبادانی و توزیع عادلانه رفاه در اقصی نقاط آذربایجان شرقی برداشته شد.

رهنمای توحیدی با اشاره به شعار سال مبنی بر تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها گفت: صنعت گاز به عنوان یکی از ارکان مهم اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی در استان، با تامین جریان گاز مصرفی تولید کنندگان داخلی، بخش‌های صنعتی و کشاورزی و ارائه بسته‌های حمایتی در این بخش، به شعار سال و تحقق منویات مقام معظم رهبری، جامه عمل خواهد پوشاند.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی گفت: امسال با تمام توان و بکارگیری راهکار‌های نوین علمی و فنی و برنامه ریزی‌های مدون، تمام اهداف و چشم انداز‌های سال ۱۴۰۰ مبنی بر اتمام گازرسانی در استان و حفظ و نگهداری سرمایه‌های ملّی کشور را تحقق بخشیدیم و در استمرار خدمت رسانی صادقانه به مردم شریف استان تلاش خواهیم کرد.

رهنمای توحیدی همچنین با بیان آمار و گزارش حوادث پارسال، گفت: در پی وقوع ۲۴۷ حادثه به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی توسط مشترکین گاز استان، ۵۶ نفر جان خود را از دست دادند و ۶۶ نفر با مصدومیت جدی روبرو شدند که نسبت به سال ۹۸، رشد ۴۷.۳۶ درصدی در میزان فوتی‌ها را داشتیم.

او  در تشریح علل و آمار حوادث ناشی از گاز در سال ۹۹  گفت: کماکان نشت گاز از شیر مصرف به دلیل عدم نصب درپوش به تعداد ۸۶ مورد و نشت از شیلنگ گاز به علت بریدگی و پوسیدگی شیلنگ به تعداد ۴۹ مورد بیشترین علل حوادث ناشی از آتش سوزی و انفجار و عدم نصب اصولی دودکش به تعداد هشت مورد از علل حوادث ناشی از گازگرفتگی می‌باشند.

رهنمای توحیدی گفت: بیشترین تعداد حوادث در تبریز مربوط به اداره گاز منطقه ۲ با ۲۷ مورد و مناطق سه و چهار با ۲۱ مورد و در شهرستان ها، مربوط به مراغه با ۲۲ مورد و سراب با ۱۷ مورد است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان