اجتماعی » اخبار استان آذربایجان شرقی
کد خبر : 45160
سه شنبه - 31 فروردین 1400 - 14:01
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان ‌شرقی:

۹۸.۹ درصد خانوار‌های آذربایجان‌ شرقی از گاز طبیعی برخوردار هستند

 مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان ‌شرقی گفت: درصد برخورداری خانوار‌های استان آذربایجان شرقی از گاز طبیعی به ۹۸.۹ درصد رسید.

۹۸.۹ درصد خانوار‌های آذربایجان‌ شرقی از گاز طبیعی برخوردار هستند

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رهنمای توحیدی گفت: تعداد مشترکان گاز طبیعی در آذربایجان شرقی به بیش از یک میلیون و ۶۷۵هزار و ۵۷۳ مشترک رسیده و اکنون ۱۰۰ درصد خانوار شهری و ۹۷.۸ درصد خانوار روستایی در استان از  گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

او افزود: پارسال با اجرای ۹۸۷ کیلومتر شبکه گازرسانی و نصب ۱۲هزار و ۳۶۲ علمک گاز، گام مهمی در آبادانی و توزیع عادلانه رفاه در اقصی نقاط آذربایجان شرقی برداشته شد.

رهنمای توحیدی با اشاره به شعار سال مبنی بر تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها گفت: صنعت گاز به عنوان یکی از ارکان مهم اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی در استان، با تامین جریان گاز مصرفی تولید کنندگان داخلی، بخش‌های صنعتی و کشاورزی و ارائه بسته‌های حمایتی در این بخش، به شعار سال و تحقق منویات مقام معظم رهبری، جامه عمل خواهد پوشاند.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی گفت: امسال با تمام توان و بکارگیری راهکار‌های نوین علمی و فنی و برنامه ریزی‌های مدون، تمام اهداف و چشم انداز‌های سال ۱۴۰۰ مبنی بر اتمام گازرسانی در استان و حفظ و نگهداری سرمایه‌های ملّی کشور را تحقق بخشیدیم و در استمرار خدمت رسانی صادقانه به مردم شریف استان تلاش خواهیم کرد.

رهنمای توحیدی همچنین با بیان آمار و گزارش حوادث پارسال، گفت: در پی وقوع ۲۴۷ حادثه به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی توسط مشترکین گاز استان، ۵۶ نفر جان خود را از دست دادند و ۶۶ نفر با مصدومیت جدی روبرو شدند که نسبت به سال ۹۸، رشد ۴۷.۳۶ درصدی در میزان فوتی‌ها را داشتیم.

او  در تشریح علل و آمار حوادث ناشی از گاز در سال ۹۹  گفت: کماکان نشت گاز از شیر مصرف به دلیل عدم نصب درپوش به تعداد ۸۶ مورد و نشت از شیلنگ گاز به علت بریدگی و پوسیدگی شیلنگ به تعداد ۴۹ مورد بیشترین علل حوادث ناشی از آتش سوزی و انفجار و عدم نصب اصولی دودکش به تعداد هشت مورد از علل حوادث ناشی از گازگرفتگی می‌باشند.

رهنمای توحیدی گفت: بیشترین تعداد حوادث در تبریز مربوط به اداره گاز منطقه ۲ با ۲۷ مورد و مناطق سه و چهار با ۲۱ مورد و در شهرستان ها، مربوط به مراغه با ۲۲ مورد و سراب با ۱۷ مورد است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان