به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، اروجعلی علیزاده روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: فروردین ماه سال‌جاری ۱۹میلیون و ۵۱۷ هزار ترددخودرو درمحورهای استان ثبت شده است که نشانگر افزایش ۶۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

وی اظهار کرد: این آمار از ۸۲ دستگاه ترددشمار نصب شده در محورهای مختلف آذربایجان شرقی به دست آمده است.

وی افزود: از کل ترددهای ثبت شده در فروردین ماه امسال ۱۴ درصد مربوط به وسایل نقلیه سنگین و ۸۶ درصد مربوط به وسایل نقلیه سبک است.

وی محورهای رفت و برگشت تبریز- ایلخچی با بیش از ۲ میلیون و ۶۸۹ هزار تردد، تبریز- صوفیان با بیش از یک میلیون و ۶۱۶ هزار تردد، ایلخچی- آذرشهر با بیش از یک میلیون و محور بناب – مراغه با بیش از ۴۶۸ هزار تردد را پرترددترین محورهای آذربایجان شرقی در فروردین ماه اعلام کرد.

علیزاده گفت: محور ملکان – بناب و محورهای رفت و برگشت میاندوآب – ملکان از دیگر محورهای پرتردد استان در این بازه زمانی بودند.

وی گفت: درحال حاضر مرکزمدیریت اطلاعات راهها و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی با۲۴دوربین نظارت تصویری، ۸۸ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور فعال  که ۱۱ سامانه با پیشرفت بالای ۹۰ درصد نیز در شرف راه اندازی است، هفت دستگاه تابلوی پیام متغیر و ۸۲ دستگاه ترددشمار آنلاین در سطح محورهای مختلف وضعیت تردد خودروها در استان را رصد می کنند.

منبع: ایرنا