اخبار استان آذربایجان شرقی » عمومی
کد خبر : 45218
چهارشنبه - 1 اردیبهشت 1400 - 18:23
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ‌ای آذربایجان‌ شرقی:

ترددهای برون شهری در محورهای آذربایجان‌ شرقی ۶۵ درصد افزایش یافت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ‌ای آذربایجان‌ شرقی از افزایش ترددهای برون شهری در محورهای آذربایجان‌ شرقی خبر داد.

ترددهای برون شهری در محورهای آذربایجان‌ شرقی ۶۵ درصد افزایش یافت

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، اروجعلی علیزاده روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: فروردین ماه سال‌جاری ۱۹میلیون و ۵۱۷ هزار ترددخودرو درمحورهای استان ثبت شده است که نشانگر افزایش ۶۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

وی اظهار کرد: این آمار از ۸۲ دستگاه ترددشمار نصب شده در محورهای مختلف آذربایجان شرقی به دست آمده است.

وی افزود: از کل ترددهای ثبت شده در فروردین ماه امسال ۱۴ درصد مربوط به وسایل نقلیه سنگین و ۸۶ درصد مربوط به وسایل نقلیه سبک است.

وی محورهای رفت و برگشت تبریز- ایلخچی با بیش از ۲ میلیون و ۶۸۹ هزار تردد، تبریز- صوفیان با بیش از یک میلیون و ۶۱۶ هزار تردد، ایلخچی- آذرشهر با بیش از یک میلیون و محور بناب – مراغه با بیش از ۴۶۸ هزار تردد را پرترددترین محورهای آذربایجان شرقی در فروردین ماه اعلام کرد.

علیزاده گفت: محور ملکان – بناب و محورهای رفت و برگشت میاندوآب – ملکان از دیگر محورهای پرتردد استان در این بازه زمانی بودند.

وی گفت: درحال حاضر مرکزمدیریت اطلاعات راهها و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی با۲۴دوربین نظارت تصویری، ۸۸ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور فعال  که ۱۱ سامانه با پیشرفت بالای ۹۰ درصد نیز در شرف راه اندازی است، هفت دستگاه تابلوی پیام متغیر و ۸۲ دستگاه ترددشمار آنلاین در سطح محورهای مختلف وضعیت تردد خودروها در استان را رصد می کنند.

منبع: ایرنا