به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سیدقاسم ناظمی روز چهارشنبه در نشست شورای مقابله با کرونای این اداره کل، با اشاره به گسترش این ویروس در کشور که به تبع آن هشدارهای مراقبتی نیز افزایش یافته و شرایط خاصی را از لحاظ فعالیت عمومی پدید آورده است، گفت: با توجه به تاثیرگذاری فرهنگ و هنر برای افزایش آستانه تاب آوری افراد در برابر مشکلات و معضلات و همچنین در جهت افزایش مشارکتهای اجتماعی و تلطیف فضا، پویشی با عنوان “همه برای سلامتی” با استفاده از ظرفیت تولید و انتشار آثار هنری در آذربایجان شرقی راه اندازی می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد با توجه به گسترش شبکه‌های اجتماعی در کشور و دسترسی عموم مردم به فضای مجازی، با تولید و انتشار محتوای هنری و فرهنگی، نشاط و سرزندگی در فضای مجازی ایجاد شود و طبقات اجتماعی مختلف برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی ترغیب و اقناع شوند.

ناظمی خاطرنشان کرد: محتواهای تولید شده در قالب‌های مختلف و متنوع همچون ویدئو، کلیپ، عکس‌نوشت، اینفوگرافی، متن، داستان و شعر منتشر و مورد بازدید کاربران مجازی قرار خواهد گرفت.

وی اظهار امیدواری کرد: ابزار هنر به یاری مجاهدان حوزه بهداشت و درمان رفته و با همراهی مردم باری از دوش کادر درمان برداشته شود.

وی همچنین از تشکیل کارگروه فضای مجازی و رسانه جهت هماهنگی تولید و انتشار اخبار و کارگروه حمایت جهت شناسایی و حمایت از هنرمندان و صنوف آسیب دیده از کرونا در اداره کل خبر داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، گفت: از هنرمندان استان انتظار می رود با همکاری و اتحاد با یکدیگر، در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری این اداره کل، نقش اجتماعی خود را برای هدایت و راهنمایی مردم ایفا کنند و در این روزهای سخت در کنار مردم باشند تا از این برهه با موفقیت عبور کنیم.

وی همچنین از نهادهای اجتماعی و حمایتی خواست تا در برنامه‌های حمایتی خود صنوف مختلف فرهنگی و هنری را هم که در بحران کرونا صدمه دیده‌اند، مد نظر قرار دهند.

منبع: ایرنا