به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، یونس فاتح روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: برای ۲۱ هزار کودک یتیم و محسنین از ۸۱ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان ۶۰ هزار حامی وجود دارد و برای اینکه سرانه پرداختی به هر کودک متناسب با میزان تورم شود، نیازمند جذب ۱۰ هزار حامی جدید در ماه رمضان هستیم.
وی گفت: پنج هزار کودک یتیم و محسنین از بین ۱۵هزار خانوار، پس از شیوع کرونا جذب کمیته امداد استان شده اند و چشم انتظار همت مردم و خیران هستند .
وی با بیان اینکه انتظار داریم تا پایان ماه رمضان هیچ کودک بدون حامی در استان نداشته باشیم، از عموم مردم و خیران خواست کودکان یتیم و محسنین بدون حامی را تنها نگذارند.
فاتح اظهار داشت: طرح اکرام ایتام و محسنین بهترین طرح کمیته امداد برای جلوگیری از بین نسلی شدن فقر و سرمایه گذاری روی آموزش و تحصیل فرزندان مددجو است.
وی در خصوص نحوه مشارکت مردم و خیران در این طرح نیز گفت: مردم می توانند با مراجعه به سایت اینترنتی ekram.emdad.ir فرزند یا فرزندان معنوی خود را انتخاب کرده و ماهیانه مبلغ دلخواهی را به حساب مستقیم این کودکان واریز کنند تا سهمی در رشد مادی و معنوی این عزیزان داشته باشند.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد آذربایجان شرقی همچنین گفت: وضعیت معیشتی و تحصیلی این فرزندان از طریق سامانه اینترنتی مذکور به حامیان آنها اطلاع رسانی می شود.
طرح محسنین کمیته امداد کودکان دارای سرپرست ناتوان را پوشش می دهد.