به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دیروز (۱ اردیبهشت ۱۴۰۰) هنگام عملیات خاکبرداری در قبرستان مقابل مسجد مقبره (دیک) اهر یک فضای خالی حفره مانند نمایان شد که مسئولان ذیربط نیز بلافاصله بعد از مشخص شدن موضوع در محل حضور یافتند و موارد را بررسی کردند.

مسئول باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در این خصوص گفت: به دنبال طرح ساماندهی شهرداری شهرستان اهر در محل قبرستان دیک مسجد (حاج باقر)، پس از بررسی محل قبرستان زیر نظر کارشناسان حوزه باستان شناسی استان در راستای قدمت سنجی آن، با اعلام نظر مبنی بر معاصر بودن قبرستان، مجوز عملیات عمرانی صادر شد.

حسین اسماعیلی عتیق در ادامه درخصوص حفره مشاهده شده در حین عملیات ساماندهی قبرستان اظهار داشت: با توجه به مرغوبیت خاک محل مورد نظر و استفاده اهالی منطقه از آن به مرور زمان حفره ای طبیعی در محل مورد نظر شکل گرفته که در حین عملیات و خاک‌برداری با ایجاد شکست در محل، نمایان شده است.

وی در پایان با بیان اینکه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ شرقی همواره حافظ و نگهدار مواریث تاریخی بوده و اقدامات لازم را در این راستا در دستور کار قرار می‌دهد، گفت: با حضور دادستان محترم، رئیس میراث فرهنگی شهرستان و کارشناسان این اداره کل، محل قبرستان مورد بررسی مجدد قرار گرفت و عملیات عمرانی ادامه یافت.