به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علیار راستگو روز پنجشنبه در بیست و سومین و اولین جلسه شورای اطلاع رسانی آذربایجان شرقی، اظهار کرد: در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای آذربایجان شرقی نیز تعداد نامزدهای ثبت نام شده نسبت به دوره گذشته افزایش یافته است و نزدیک ۸۰هزار نفر در استان برای برگزاری انتخابات با ستاد انتخابات همکاری می کنند.

وی با تاکید بر ضرورت مشارکت مردم در انتخابات اظهار کرد: قدرت چانه زنی کشورمان در سازمان ملل و مجامع بین المللی با مشارکت گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری تقویت می شود، ضمن اینکه تامین منافع ملی نیز وظیفه مشترک مردم و مسوولان است که با شرکت گسترده مردم در انتخابات پیش رو در خرداد ماه امسال بیش از پیش میسر می شود.

راستگو همچنین با ابراز نگرانی از احتمال افزایش فوتی های کرونایی در آذربایجان شرقی و ضرورت پرهیز از دورهمی ها، گفت: در هفته های قبل روزانه چهار تا پنج فوتی داشتیم که اکنون افزایش یافته و یکهزار و ۶۰۰ بیمار کرونایی نیز در بیمارستان های آذربایجان شرقی بستری هستند.

دبیر شورای اطلاع رسانی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این نشست اظهار کرد: پویش “همه برای سلامتی” با رویکرد تقویت همکاری مردم برای رعایت توصیه‌های بهداشتی و همراهی با کادر بهداشت و درمان با بهره‌گیری از تولید و انتشار اثار هنری راه‌اندازی می شود.

سیدقاسم ناظمی گفت: در این پویش از ظرفیت نهادهای غیررسمی برای همراهی و اطلاع رسانی به مخاطبان استفاده می شود تا تاثیر اطلاع رسانی در خصوص مسایل مختلف کرونا عمیق تر شود.

وی یادآور شد: باید از هنرمندان و رسانه ها برای پیشگیری و مقابله با کرونا در فضای مجازی بیشتر استفاده شود تا نفوذ و تاثیرگذاری اطلاع رسانی به خصوص در مورد کرونا افزایش یابد. باید از هنرمندان و رسانه ها برای پیشگیری و مقابله با کرونا در فضای مجازی بیشتر استفاده شود تا نفوذ و تاثیرگذاری اطلاع رسانی به خصوص در مورد کرونا افزایش یابد.

ناظمی همچنین به استفاده از ظرفیت رسانه های غیررسمی تاکید کرد و افزود: باید از ظرفیت یاد شده برای توسعه همکاری های دولت و مردم استفاده کرد.

وی با اشاره به ضرورت توجه به اقشار آسیب پذیر جامعه در اعمال محدودیت های کرونایی در کنار توجه به اهمیت اجرای محدویت ها، خاطر نشان کرد: باید در این وادی به محرومان و قشرهای آسیب پذیر توجه شود تا این اقشار لطمه نبینند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی همچنین بر نهادینه شدن پاسخگویی مدیران تاکید کرد و نقش رسانه ها و اصحاب فرهنگ و هنر را در این خصوص ممتاز دانست و افزود: پاسخگویی نهادهای مختلف در مقابل افکار عمومی باید هر چه بیشتر جدی گرفته شود تا کارآمدی و روزآمدی پاسخگو بودن اعتماد عمومی را افزایش دهد.

ناظمی ادامه داد: تنویر افکار عمومی توسط رسانه ها تعامل سازنده و همه جانبه بین مردم و مسوولان و همین طور نهادهای مختلف ایجاد می کند و همکاری و مشارکت های مردمی خود را نشان می دهد.

منبع: ایرنا