به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، لیلا علی محمد زاده با بیان اینکه بیش از ۶۸۵ هزار دانش آموز استان در این طرح غربالگری شدند، گفت: آذربایجان شرقی، در ارزیابی عملکرد استانهای سراسر کشور در طرح کوچ ( کنترل وزن و چاقی ) عنوان برتر کشوری را از آن خود کرد.

وی ادامه داد: وضعیت عمومی دانش آموزان استان براساس آمار و ارقام به دست آمده مطلوب و قابل قبول است.

وی با اشاره به شرایط خاص کرونایی افزود: امروز به جهت محدودیتهای حاکم بر جامعه بخصوص دانش آموزان و کم تحرکی آنها، نیازمند توجه به مباحث ورزشی و تغذیه بیش از پیش احساس می شود.

طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان (کوچ) با توجه به اهمیت داشتن وزن متناسب و زندگی توأم با تحرک در بهبود و ارتقاء یادگیری و همچنین افزایش ایمنی دانش آموزان در ابتلا و مقابله با بیماری کرونا و بیمارهای غیر واگیر اجرا می شود.

این طرح با رویکرد و ترویج سبک زندگی فعال و سالم به‌عنوان یکی از طرح‌های تحولی وزارت آموزش‌وپرورش و باهدف بهبود سلامت کودکان و نوجوانان کشور بهمن پارسال به ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها ابلاغ شد.

بر اساس این دستورالعمل، مدیران مدارس مکلف به تشکیل کارگروه درون مدرسه‌ای با موضوع تغذیه سالم، فعالیت‌های ورزشی و عضویت معلمان تربیت‌بدنی، مراقبان سلامت، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی و… شده اند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما