اجتماعی » اخبار استان آذربایجان شرقی
کد خبر : 45371
یکشنبه - 5 اردیبهشت 1400 - 19:09
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان:

آذربایجان شرقی استان برتر طرح کنترل وزن دانش آموزان

آذربایجان شرقی رتبه برتر کشور را در اجرای طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان کسب کرد.

آذربایجان شرقی استان برتر طرح کنترل وزن دانش آموزان

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، لیلا علی محمد زاده با بیان اینکه بیش از ۶۸۵ هزار دانش آموز استان در این طرح غربالگری شدند، گفت: آذربایجان شرقی، در ارزیابی عملکرد استانهای سراسر کشور در طرح کوچ ( کنترل وزن و چاقی ) عنوان برتر کشوری را از آن خود کرد.

وی ادامه داد: وضعیت عمومی دانش آموزان استان براساس آمار و ارقام به دست آمده مطلوب و قابل قبول است.

وی با اشاره به شرایط خاص کرونایی افزود: امروز به جهت محدودیتهای حاکم بر جامعه بخصوص دانش آموزان و کم تحرکی آنها، نیازمند توجه به مباحث ورزشی و تغذیه بیش از پیش احساس می شود.

طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان (کوچ) با توجه به اهمیت داشتن وزن متناسب و زندگی توأم با تحرک در بهبود و ارتقاء یادگیری و همچنین افزایش ایمنی دانش آموزان در ابتلا و مقابله با بیماری کرونا و بیمارهای غیر واگیر اجرا می شود.

این طرح با رویکرد و ترویج سبک زندگی فعال و سالم به‌عنوان یکی از طرح‌های تحولی وزارت آموزش‌وپرورش و باهدف بهبود سلامت کودکان و نوجوانان کشور بهمن پارسال به ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها ابلاغ شد.

بر اساس این دستورالعمل، مدیران مدارس مکلف به تشکیل کارگروه درون مدرسه‌ای با موضوع تغذیه سالم، فعالیت‌های ورزشی و عضویت معلمان تربیت‌بدنی، مراقبان سلامت، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی و… شده اند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما