اخبار استان آذربایجان شرقی » عمومی
کد خبر : 45470
سه شنبه - 7 اردیبهشت 1400 - 12:24
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌ شرقی:

دریاچه ارومیه کویر می ‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌ شرقی گفت: سرعت کویری شدن متاسفانه در کشور بسیار بالا بوده و در استان ما نیز در صورت کم‌توجهی به دریاچه ارومیه قطعا به یکی از کانون‌های کویری تبدیل خواهد شد.

دریاچه ارومیه کویر می ‌شود

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسن عباس‌نژاد با اشاره به شعار روز جهانی پاک که “احیای زمین برای توسعه پایدار است” اظهار داشت: متاسفانه انسان در قرن‌ها و دهه‌ها اخیر بدون توجه به ملاحظات محیط زیستی موجب شده که زمین دچار چالش‌های فراوانی گردد و در یک جمله زمین چه در دنیا و چه در کشور ما حال روز خوشی ندارد و بایستی همه ما دست به دست هم برای احیا زمین تلاش کنیم.

وی افزود: فرصت‌های بسیاری در ارتباط با احیای زمین نیز وجود دارد که یکی از این موضوعات مدیریت صحیح پسماند و فرهنگ‌سازی در حوزه حفاظت از محیط زیست است.

عباس‌نژاد گفت: با برنامه‌ریزی دقیق می‌توان معضل پسماند را به یک فرصت اقتصادی تبدیل کرد و امروزه در بسیاری از کشورها نیز این برنامه آغاز و اجرایی شده است.

وی با اشاره به قانون مدیریت پسماند بیان داشت: مسئله تعهد جمعی در مدیریت پسماند بسیار مهم و موثر است و می‌توان با مشارکت همگانی دستگاه‌های دولتی و مردم در مدیریت پسماند موفق عمل کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت خاک یادآور شد: فرسایش خاک یکی از تهدیدات بسیار مهمی است که در کشور و استان ما وجود دارد و سالانه میلیاردها دلار خسارت وارد می‌کند و سرعت کویری شدن متاسفانه در کشور بسیار بالا بوده و در استان ما نیز در صورت کم‌توجهی به دریاچه ارومیه قطعا به یکی از کانون‌های کویری تبدیل خواهد شد.

وی با تاکید بر وضعیت شکننده دریاچه ارومیه تصریح کرد: در سال‌های اخیر با تدبیر دولت وضعیت آبی دریاچه به وضعیت تثبیت رسیده و در صورت کم توجهی قطعا به وضعیت سال‌های گذشته باز خواهیم گشت.

منبع: فارس