به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ۲۹ فروردین ماه بود که علیرضا رییسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت و سخنگوی ستاد ملی کرونا از نقض قرنطینه از سوی ۲۱ هزار نفر از افراد کرونا مثبت خبر داد و اعلام کرد: ۷۱ درصد کل نقض ترددها در کشور در شش استان اتفاق افتاده که شامل آذربایجانشرقی، اصفهان، البرز، همدان و فارس هستند. حدود ۲۱ هزار نفر هم افرادی بودند که مثبت بودند و سفر رفتند و نقض قرنطینه کردند.

در پی این اعلام، امروز سه شنبه هفتم اردیبهشت ماه بابک دین‌پرست، معاون وزیر کشور و دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا طی نامه‌ای به نیروی انتظامی جمهوری اسلامی به مصوبات شصت و ششمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا که چهارم اردیبهشت‌ماه برگزار شد، اشاره و بر اجرایی شدن بند ۶ مصوبات ابلاغی در خصوص اعمال جریمه کسانی که قرنطینه را نقض می‌کنند، تأکید کرد.

یادآوری می‌شود، در بند ۶ مصوبات جلسه اخیر ستاد ملی مدیریت کرونا آمده است: قرارگاه عملیاتی و وزارت بهداشت در خصوص اعمال جریمه کسانی که قرنطینه را نقض می‌کنند با شدت پیگیری نمایند.

همچنین مراتب از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد پیگیری واقع شده است و وزارت موصوف اعلام داشته است که موارد نقض کننده قرنطینه از طریق سامانه مربوطه اخذ و در ۲۸ فروردین ماه سالجاری، به نیروی انتظامی جهت اجرا و اعمال جریمه انعکاس داده شده است.

با این اوصاف باید منتظر اعمال جریمه افرادی بود که علی‌رغم مثبت بودن تست کرونای خود مسافرت رفته و جان خود و دیگران را به خطر انداخته‌اند.

منبع: ایکنا