اجتماعی » اخبار ایران و جهان
کد خبر : 45487
سه شنبه - 7 اردیبهشت 1400 - 17:00
دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا:

۲۱ هزار ناقض قرنطینه منتظر جریمه باشند

دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا طی نامه‌ای به نیروی انتظامی جمهوری اسلامی خواستار اجرای قانون و جریمه افرادی شد که علی‌رغم مثبت بودن تست کرونای خود به سفر رفته‌اند. 

۲۱ هزار ناقض قرنطینه منتظر جریمه باشند

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ۲۹ فروردین ماه بود که علیرضا رییسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت و سخنگوی ستاد ملی کرونا از نقض قرنطینه از سوی ۲۱ هزار نفر از افراد کرونا مثبت خبر داد و اعلام کرد: ۷۱ درصد کل نقض ترددها در کشور در شش استان اتفاق افتاده که شامل آذربایجانشرقی، اصفهان، البرز، همدان و فارس هستند. حدود ۲۱ هزار نفر هم افرادی بودند که مثبت بودند و سفر رفتند و نقض قرنطینه کردند.

در پی این اعلام، امروز سه شنبه هفتم اردیبهشت ماه بابک دین‌پرست، معاون وزیر کشور و دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا طی نامه‌ای به نیروی انتظامی جمهوری اسلامی به مصوبات شصت و ششمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا که چهارم اردیبهشت‌ماه برگزار شد، اشاره و بر اجرایی شدن بند ۶ مصوبات ابلاغی در خصوص اعمال جریمه کسانی که قرنطینه را نقض می‌کنند، تأکید کرد.

یادآوری می‌شود، در بند ۶ مصوبات جلسه اخیر ستاد ملی مدیریت کرونا آمده است: قرارگاه عملیاتی و وزارت بهداشت در خصوص اعمال جریمه کسانی که قرنطینه را نقض می‌کنند با شدت پیگیری نمایند.

همچنین مراتب از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد پیگیری واقع شده است و وزارت موصوف اعلام داشته است که موارد نقض کننده قرنطینه از طریق سامانه مربوطه اخذ و در ۲۸ فروردین ماه سالجاری، به نیروی انتظامی جهت اجرا و اعمال جریمه انعکاس داده شده است.

با این اوصاف باید منتظر اعمال جریمه افرادی بود که علی‌رغم مثبت بودن تست کرونای خود مسافرت رفته و جان خود و دیگران را به خطر انداخته‌اند.

منبع: ایکنا