به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سرهنگ پاسدار موسی صفی صبح سه شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری جشن گلریزان ویژه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در شهرستان اهر با قدردانی از مشارکت خیرین و مردم در رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه گفت: از زمان اجرای رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه در شهرستان اهر؛ مردم و خیرین نزدیک به ۱ میلیارد تومان در رزمایش کمک مؤمنانه کمک نقدی کرده‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه اهر افزود: در چندین مرحله از رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه؛ حدود ۱۳۰۰۰ بسته معیشتی در بین اقشار آسیب‌پذیر و نیازمندان شهرستان اهر توزیع شده است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط کرونایی و عدم برگزاری مراسمات ترحیم متوفیان؛ می‌توان خانواده‌های متوفیان را به این سمت‌وسو سوق داد تا هزینه احسان و ترحیم را صرف آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کنند.

صفی از مشارکت سپاه و پایگاه‌های مقاومت بسیج در آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در شهرستان اهر خبر داد.

بیشتر زندانیان محبوس سرپرست خانوار هستند

رحیم عبدالهی نیز در این جلسه با اشاره به این‌که کمیته امداد و بهزیستی وظیفه حمایتی بخشی از جمعیت آسیب‌پذیر و نیازمند شهرستان اهر را بر عهده دارند، افزود: انجمن حمایت از زندانیان شهرستان اهر یکی از انجمن‌های حمایتی آذربایجان‌شرقی و شاید حتی کشور است که به صورت مستقل فعالیت می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهر گفت: رئیس دادگستری و دادستان سابق برای احداث ساختمان مستقل انجمن حمایت از زندانیان اهر زحمات بسیاری کشیده‌اند که لازم می‌دانم از این عزیزان قدردانی کنم.

وی ادامه داد: زندانیان محبوس در بند زندان عمدتاً سرپرست خانوار بوده و خانواده‌های آنان نیاز به حمایت دارند، از این‌رو انجمن حمایت از زندانیان اهر با کمک خیرین؛ نیازهای خانواده‌های زندانیان را اعم از هزینه تحصیل فرزندان تا مایحتاج زندگی را تأمین می‌کنند.

عبدالهی با اشاره به این‌که آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، سرپرست خانواری را به آغوش خانواده بازگردانده و باری از دوش انجمن حمایت از زندانیان اهر کم می‌کند، ابراز داشت: جشن گلریزان امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته در شهرستان اهر برگزار می‌شود و زندانیان جرایم غیرعمد در این روز به انتظار دستان یاری‌رسان مردم نوع‌دوست و خیرین می‌نشینند.