به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علیرضا رئیسی ظهر امروز سه شنبه در مراسم آغاز واکسیناسیون عمومی افراد بالای ۸۰ سال علیه کرونا در بیمارستان مردانی آذر تبریز اظهار داشت: واکسیناسیون عمومی سالمندان بالای ۸۰ سال علیه کرونا طی یک هفته به پایان می‌رسد و یک میلیون و ۱۴۷ هزار سالمند در کشور واکسینه می‌شوند.

وی با بیان اینکه روز گذشته فاز اول واکسیناسیون شامل کادر درمان و افراد دارای بیماری خاص و زمینه‌ای، به پایان رسید افزود: البته احتمال این وجود دارد که تعداد کمی از این افراد باقی مانده باشد که به دلیل کمبود واکسن نبوده و بلکه خود افراد در مراجعه به مراکز واکسیناسیون تأخیر داشته‌اند.

رئیسی با اشاره به اینکه بالای ۹۰ درصد واکسیناسیون فاز اول تمام شده است، ابراز داشت: از امروز نیز فاز دوم واکسیناسیون با واکسینه کردن سالمندان بالای ۸۰ سال آغاز شد.

وی با بیان اینکه واکسن به اندازه کافی برای این گروه سنی در استان‌ها توزیع کرده‌ایم، گفت: اگر کمبودی باشد بلافاصله توزیع می‌کنیم و مجموع تعداد واکسن تجویز شده تا آخر هفته از مرز یک میلیون نفر عبور می‌کند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در مرحله بعدی نوبت به افراد ۷۵ تا ۸۰ ساله می‌رسد که واکسینه خواهند شد.

رئیسی با تاکید بر اینکه واکسیناسیون رایگان است و شهروندان به هیچ وجه جهت ثبت نام برای تزریق واکسن به مراکز درمانی مراجعه حضوری نداشته باشند، گفت: اگر واکسن پولی تزریق شود مطمئن باشید که این واکسن خارج از شبکه درمان بوده و احتمال تقلبی بودن آن بسیار بالاست چراکه بیش از ۲۰۰ میلیون دوز واکسن تقلبی در دنیا وجود دارد.

منبع: مهر