به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، عباسعلی درستی با بیان اینکه تعداد بستر‌های کرونا در آذربایجان شرقی از ۱۶۰۰ نفر کمتر شده است گفت: هم اکنون شهرستان هوراند دارای وضعیت زرد، ۶ شهرستان سراب، اسکو، چاراویماق، هشترود، خداآفرین و ورزقان در وضعیت نارنجی و بقیه شهرستان‌های استان از جمله تبریز همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند.

دکتر درستی با اشاره به اینکه مرحله عمومی واکسیناسیون  جامعه روز گذشته با تزریق واکسن به سالمندان بالای ۸۰ سال آغاز شد گفت: در این مرحله ۷۰ هزار سالمند در تبریز علیه کرونا واکسینه می‌شوند.

وی افزود: آذربایجان شرقی در وضعیت کرونا در مقایسه با سایر استان‌ها در جایگاه بیست و ششم قرار گرفته است  ولی حدود ۳۰۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه و حدود ۱۵۰ کرونایی زیر دستگاه ونتیلاتور قرار دارند.

وی با بیان اینکه همچنان فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک بهترین شیوه مراقبتی در مقابل ویروس کووید ۱۹ است، از مردم خواست تا افزایش واکسیناسیون و عمومی شدن آن شیوه نامه‌های بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند تا آمار کرونا سرعت بیشتری نگیرد.

دکتر درستی ادامه داد: کرونای آفریقای جنوبی تاکنون در آذربایجان شرقی مشاهده نشده، اما در استان‌های جنوبی کشور مواردی از آن گزارش شده است.
متاسفانه روزانه بیش از ۲۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در آذربایجان شرقی جان خود را از دست می دهند که این آمار بسیار نگران کننده و زیاد است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما