به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رسول خدابخش در جلسه شورای آموزش و پرورش اهر با انتقاد از این‌که ریالی سرانه دانش‌آموزی به مدارس اهر تخصیص نمی‌یابد، گفت: سرانه دانش‌آموزی که به ازای هر دانش‌آموز ۱۰۰۰ تومان واریز می‌شود حتی کفاف هزینه‌های آب، برق، گاز، تلفن و … را نمی‌دهد.

فرماندار شهرستان اهر افزود: تمامی اقدامات از قبیل منع کردن والدین از مشارکت در تأمین هزینه‌های مدارس و از طرفی عدم تخصیص اعتبار برای مدارس؛ حرکتی یک بام و دو هواست در حالی که مدارس حتی توان پرداخت هزینه‌های جاری را ندارند.

وی بر ضرورت برنامه‌ریزی برای تعریف درآمد پایدار مدارس تأکید کرد و ادامه داد: اگر مدارس و به تبع آموزش و پرورش اهر منبع درآمد پایدار برای تأمین هزینه‌ها داشته باشد، نمی‌توان به آینده امیدوار بود تا این‌که مشکل مالی مدارس حل شود.

خدابخش در ادامه با اشاره به این‌که معلمان باسابقه برای انتقال تجارب و تربیت اصولی کودکان باید در مقطع ابتدایی بهره‌مند شویم، ابراز داشت: معلمان با سابقه و تجربه می‌توانند آداب و معاشرت را به کودکان بیاموزند، اما در نقل و انتقالات به این موضوع توجهی نمی‌شود؛ در حالی که عمده توجه آموزش و پرورش به این نکته معطوف شده که معلمان را هر جای خالی داریم بفرستیم و به تبعات آن توجه نکنیم.

فرماندار شهرستان اهر تصریح کرد: آموزش کودکان در محیط خانواده و آموزش و پرورش باید مکمل همدیگر باشند و اگر این تربیت و آموزش‌ها صحیح نباشد، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف نمی‌تواند تأثیری داشته باشد و علاوه بر این‌ها؛ بی‌توجهی به آسیب‌های اجتماعی تبعات جبران‌ناپذیری به همراه خواهد داشت.

وی از اجرای طرح مراقبت آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزی «نماد» در مدارس شهرستان اهر خبر داد و گفت: در این طرح معلمان آسیب‌هایی که متوجه دانش‌آموزان است را شناسایی و هر دانش‌آموزی که در معرض آسیب اجتماعی است نسخه برای رفع آن تجویز می‌شود، ولی متأسفانه این طرح در مدارس اهر اجرایی نشده است.

خدابخش با تأکید بر این‌که برخی از مدیران مدارس هیچ علاقه‌ای به شناسایی خیرین و بهره‌گیری از ظرفیت آن‌ها را در مدیریت مدرسه ندارند، خاطرنشان کرد: یکسری از مدیران مدارس برای تأمین هزینه‌های جاری مدارس؛ شخصاً به میدان وارد شده و خیرین حامی دستگاه تعلیم و تربیت را شناسایی می‌کنند و این مهم قابل تحسین است.