به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رسول خدابخش در جلسه کارگروه گندم، آرد و نان شهرستان اهر از پلمب ۱۰ واحد نانوایی به دلیل تخلفات مکرر در این شهرستان خبر داد و گفت: ۱۰ واحد نانوایی به دلیل تخلفات صنفی اعم کم‌فروشی، فروش آرد یارانه‌ای خارج از شبکه، عرضه خارج از شبکه نان به سوپرمارکت‌ها با قیمت بالا و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شدند.

وی افزود: طی ۱۹۱ مورد بازرسی‌ انجام یافته از نانوایی‌ها؛ تخلفات ۴۶ واحد نانوایی محرز و با تعیین جریمه ۱۵۲ میلیون ریالی برای نانوایی‌های متخلف و تشکیل پرونده به اداره تعزیرات حکومتی جهت رسیدگی به تخلفات معرفی شدند.

فرماندار اهر از قطع سهمیه آرد یارانه‌ای نانوایی‌های متخلف در صورت تکرار تخلفات خبر داد، تأکید کرد: نانوایی‌هایی که کیفیت نان و وزن چانه و رضایت‌مندی شهروندان را مدنظر قرار داده و به اصول پایبند باشد با افزایش سهمیه آرد از این نانوایی‌ها حمایت می‌کنیم.

خدابخش با تأکید بر این‌که نظارت بر واحدهای نانوایی در ماه مبارک رمضان تشدید شده است، یادآور شد: متأسفانه برخی از نانوایی‌ها در ماه رمضان نیز به تخلفات ادامه می‌دهند، این در حالیست که نصف وزن چانه را بسیار بالاتر از قیمت تعیین شده در اختیار مردم می‌گذارند.

وی در پایان با انتقاد از فروش نان بسته‌بندی بی‌نام و نشان در سوپرمارکت‌ها خاطرنشان کرد: نانوایی‌هایی که قصد فروش نان در سوپرمارکت‌ها را دارند باید نام و نشان واحد نانوایی مشخص شود و از طرفی فروش نان بسته‌بندی در سوپرمارکت‌ها آن هم بدون نام و نشان نانوایی؛ به عنوان عرضه خارج از شبکه جمع‌آوری می‌شود.