به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی دقایقی پیش در مراسم افتتاح این واحد گفت: این شرکت دانش بنیان با ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار عدد انواع برد الکترونیکی ۷۰ درصد نیاز کشور را به بردهای لوازم خانگی تامین می کند.

واعظی افزود: در این واحد همچنین ۱۰ هزار دستگاه برد تلویزیون تولید می شود که این تعداد تا پایان سال به ۵۰ هزار دستگاه خواهد رسید.

وی اضافه کرد: این شرکت با سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی راه اندازی شده که بخشی از آن از محل تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی تامین شده است.

شرکت دانش بنیان صبح پارلار آسیا در زمینی به مساحت ۵ هکتار با زیربنای ۱۵ هزار مترمربع راه اندازی شده و امکان اشتغال ۵۷۰ نفر را فراهم کرده است.

واعظی همچنین گفت: پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی هم اینک با داشتن ۱۲مرکز رشد و نوآوری، گسترده ترین شبکه مراکز رشد و نوآوری را در بین استان های کشور دارد و میزبان ۳۲۵ شرکت فناور و دانش بنیان است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۱۰شرکت فناور و دانش بنیان استان بعد از طی مراحل رشد و تجاری سازی به مرحله تولید انبوه محصولاتشان رسیده اند که متاثر از فضای صنعتی استان عمدتاً در زمینه های مکانیک، الکترونیک و ساخت و تولید فعالیت می کنند.

بهره‌برداری از ۱۸۸ طرح عمرانی، آموزشی، پژوهشی، فناوری و رفاهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ۲۸۸ فضای آموزشی وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور، امروز با حضور رئیس جمهور و از طریق ویدئوکنفرانس آغاز شد که ۸ طرح از این تعداد در حوزه فناوری بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما