حجت‌الاسلام حسن عباس زاده در مراسم جشن میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار که در مسجد رسول الله (شکلّو) برگزار شد، اظهار داشت: امام حسین (ع) همانند کشتی نجاتی است که همه مسلمانان قادر به درک آن هستند و به تعبیر پیامبر اکرم (ص)، امام حسین (ع) کشتی نجات و چراغ پر نور در بیابان ظلمت است ولی اگر به استحقاق امام بودن لقب را می‌گرفت بایستی تمامی امامان معصوم این القاب را می‌گرفتند.

وی با اشاره به اینکه گاهی تاریخ چنان تاریک می‌شود که کسی در نظام اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی سمت و سوی هدف و مسیر تکامل جامعه را گم می‌کند، افزود: گاهاً برخی هایی که در مسیر تکامل گم شده اند، در وادی احتیاط، مماشات و ملاحظه‌کاری و در نهایت در مسیر نرسیدن به هدف عالی و کافی قرار می‌گیرد و در عین حال با اعتقاد قلبی به امام حسین(ع) به‌عنوان شاهراه و مشعل روشن راه را روشن می‌کند.

حجت الاسلام عباس زاده در ادامه سخنان خود به انتخابات اردیبهشت ماه امسال نیز اشاره کرد و گفت: حضور تک‌تک مردم در پای صندوق‌های رأی به‌قدری مهم است همچون خار به چشم دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی فرو می‌رود.

وی با بیان اینکه انقلاب شکوهمند اسلامی از سه اصول مهم از جمله ولایت فقیه، جمهوری اسلامی، قانون اساسی برخوردار است، اظهار کرد: بالاخره بعد از یک هزار و ۴۰۰ سال در گوشه ای از جهان با رهبری بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) حکومتی تحت جمهوری اسلامی تشکیل یافت و این انقلاب حاصل رهبری امام راحل و اراده قوی ملت ایران بود.

عباس زاده تأکید کرد: درک و عظمت عالی ملت ایران این است که طهارت و عزت حاکمیت اسلامی را به سلسله‌ای از اهداف و اراده کوچه برخی افراد نمی‌فروشند و تمامی ملت ایران با هر طرز تفکر و بینشی تحت ولایت مطلق فقیه هستند.

وی با تأکید بر اینکه شش نفر از نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان واجد شرایط نامزدی در این انتخابات شناخته‌شده و همه این نامزدها از رجال سیاسی کشور هستند، اضافه کرد: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری همانند تیم پزشکی هستند که هر کدام برای علاج بیماری کشور راهکاری می‌اندیشند و همه قصد خدمت به مردم و کشور را دارند.

حجت الاسلام عباس زاده ادامه داد: مناظره‌های بین نامزدهای انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری به مردم در انتخاب فرد اصلح آگاهی می‌بخشد و در واقع به‌طوری است که زمینه را حتی برای افراد بی‌سواد نیز فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه گفتمان اصلاح‌طلبی یعنی مبارزه با فساد است و غیر از این هدفی ندارد، افزود: اکنون در کشور دو گفتمان اصولگرایی و اصلاح‌طلبی وجود دارد و هدف از حزب‌ها این است که هیچ‌چیزی را با اصول انقلاب اسلامی عوض نمی‌کنند.

عباس زاده در ادامه سخنان خود گفت: اصلاح‌طلبی به معنی خدشه وارد کردن به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست و اگر حضور در انقلاب را معیار قرار دهیم بنده به‌عنوان اصلاح‌طلب که در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای سرافرازی کشور تلاش کرده‌ام هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهیم حتی کسی فرصت تهدید نظام و انقلاب اسلامی را پیدا کند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه وضعیت کشور در زمان آغاز بکار دولت یازدهم همانند ساختمان فروریخته پلاسکو بود که آواربرداری آن ۴ سال زمان به طول انجامید، خاطرنشان کرد: اکنون در وضعیت فعلی کشور گزینه ای بهتر از روحانی برای ریاست جمهوری دوازدهم سراغ نداریم.