به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رحیم مهردادی روز پنجشنبه در گفت‌ و گویی با اشاره به اینکه جنگل‌های ارسباران از ابتدای سال جاری مورد پایش کارشناسان گیاه‌ پزشکی و اعضای کارگروه تخصصی گیاه ‌پزشکی این ‌اداره ‌کل قرار گرفته است، افزود: بر اساس گزارش این کارشناسان، آفت برگ خوار دم ‌قهوه‌ای بلوط در حوزه شهرستان اهر طغیان کرده بود.

وی اظهار داشت: کارگروه تخصصی گیاه‌پزشکی این اداره‌کل با حضور نمایندگان دانشگاه تبریز، مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی و سازمان جهاد کشاورزی تشکیل شد و براساس تصمیم کارگروه نسبت به انتخاب پیمانکار و عقد قرارداد برای جمع‌آوری لانه‌های زمستان‌گذرانی این آفت اقدام کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به ادامه اجرای عملیات کنترل و مبارزه با این آفت، بیان کرد: هم‌ اکنون در شهرستان «هوراند» نیز عملیات کنترل و مبارزه با آفت‌ها در حال انجام بوده و در جنگل‌های اهر نیز از چهاردهم اردیبهشت امسال این عملیات آغاز شده است.

مهردادی ادامه داد: سایر مناطق جنگل‌های ارسباران نیز در حال رصد و پایش بوده و در صورت بروز طغیان آفت، برابر تصمیم کارگروه تخصصی گیاه‌پزشکی، اقدامات کنترلی انجام خواهد شد.

وی یادآوری کرد: با توجه به طغیان آفت‌ دیگری در سطح وسیعی از جنگل‌های کلیبر، جلسه فوق‌العاده مدیریت بحران استان روز گذشته در محل استانداری آذربایجان‌شرقی تشکیل و تصمیم‌های جدی برای مقابله، کنترل و مبارزه با آفت ابریشم باف ناجور در جنگل‌های این شهرستان اتخاذ شد.

آذربایجان‌شرقی دارای ۱۸۸ هزار هکتار جنگل‌ بوده که ۱۶۴ هزار هکتار آن به جنگل‌های ارسباران تعلق داشته و در ۶ شهرستان استان گسترده شده است.

منبع: ایرنا