به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حجت الاسلام رسول مشهوری با بیان اینکه از زمان اعلام وضعیت قرمز و اضطرار کرونایی، نمازجمعه تبریز با نظر نماینده محترم ولی فقیه در آذربایجان شرقی تعطیل شده است، گفت: با توجه به اینکه اغلب شهرهای استان در وضعیت قرمز یا نارنجی کرونایی قرار دارند و تبریز هم در شرایط نارنجی است، نمازجمعه هفدهم اردیبهشت در هیچکدام از شهرهای قرمز و نارنجی آذربایجان شرقی برگزار نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه این تعطیلی برای مراعات حال مردم و نمازگزاران است، افزود: با تعطیلی این آیین عبادی و سیاسی، سعی می کنیم تا با همراهی و همکاری مردم این زنجیره شیوع کرونا را قطع کنیم.

حجت الاسلام مشهوری، برنامه «پیام جمعه» را جایگزین مجازی برگزاری نمازجمعه در استان عنوان کرد و ابراز داشت: برنامه پیام جمعه فردا شب از شبکه سهند پخش خواهد شد..

هم اکنون نیمی از شهرهای آذربایجان شرقی در وضعیت قرمز و نیمی در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند که با تشدید محدودیت‌های کرونایی در استان، نمازجمعه در شهرهای نارنجی و قرمز استان نیز لغو شدند.

در ماه‌های گذشته و پس از شیوع کرونا، نمازجمعه تبریز به صورت داوطلبانه، با نظر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و قبل از درخواست ستاد کرونا تعطیل شد که پس از تبدیل وضعیت کرونای تبریز به رنگ زرد، نمازجمعه تبریز برگزار شد اما با حادتر شدن شرایط، فعلا تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود و همچون گذشته، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز از طریق برنامه تلویزیونی “پیام جمعه” خطبه‌های نمازجمعه را به صورت مجازی ایراد خواهد کرد.

منبع: تسنیم