به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد محرم زاده نماینده مردم اهر و هریس در مراسم بهره برداری از این طرح ها با بیان این ‌که آموزش و پرورش پایه و اساس توسعه هر جامعه‌ای است، گفت: هزینه‌ای در آموزش و پرورش نداریم، بلکه هر اندازه که برای توسعه این نهاد و معیشت معلمان تلاش کنیم سرمایه‌گذاری برای آینده محسوب می‌شود.

محرم‌زاده بر لزوم اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأکید کرد و گفت: زیبنده نیست که در کشور اسلامی در نتیجه کم‌توجهی‌ها و سوءمدیریت‌ها؛ معلمان در معرض چالش معیشتی قرار داده شوند این در حالیست که قشر فرهنگی جامعه باید بر روی تعلیم و تربیت فرزندان تمرکز کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از این‌که معادن به مسوولیت اجتماعی خود در قبال مردم اهر عمل نمی‌کنند، گفت: قانون، معادن را ملزم کرده تا یک درصد از سهم فروش تولیدات مواد معدنی را در شهرستان هزینه کنند، اما معادن خصوصی اهر نه تنها به مسوولیت اجتماعی عمل نکرده‌اند بلکه به کارکنان خود حقوق ناچیز پرداخت می‌کنند.

محرم‌زاده ادامه داد: چون این افراد در معادن اهر سرمایه‌گذاری کرده‌اند بدین معنی نیست که جوانان اهری را استعمار کنند و مدام منت بگذارند که ما جوانان اهری را بکار گرفته‌ایم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی همچنین از تشکیل کانون بازنشستگان آموزش و پرورش در شهرستان اهر خبر داد، گفت: با احداث ساختمانی مستقل، کانون بازنشستگان آموزش و پرورش در شهرستان اهر به صورت مستقل تشکیل می‌شود.