به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ابوالفضل نصیری مدیر کارخانه تصفیه شکر و تولید قند در اهر روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: این کارخانه از سال ۹۷ به علت اختلافات حقوقی با شرکت کشت و صنعت مغان با مشکل مواجه شده بود که رایزنی ها و تشکیل جلسات متعدد ریاست دادگستری آذربایجان شرقی و دستگاه قضایی شهرستان با طرفین دعوی، نتیجه داد و توافق حقوقی لازم به عمل آمد و تمامی شکایت های حقوقی و قضایی در این خصوص مرتفع و توافق لازم با رضایت طرفین حاصل شد.

وی با قدردانی از مجموعه دستگاه قضایی گفت: در سالی که مقام معظم رهبری آن را سال حمایت از تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نامگذاری کرده اند این امر محقق شد و هم اکنون عملیات نصب و راه اندازی تجهیزات و ماشین آلات این کارخانه آغاز شده است.

 این کارآفرین نمونه اهری افزود: با توجه به نیاز منطقه به امر سرمایه گذاری و اشتغال، راه اندازی مجدد این واحد تولیدی به توسعه منطقه و اشتغال جوانان کمک شایانی خواهد کرد.

نصیری یادآور شد: این مجتمع ظرفیت تولید روزانه ۵۰۰ تن شکر و ۲۰۰ تن قند را دارد و در زمینی به مساحت ۵۰ هزار مترمربع و زیربنای ۲۸ هزار مترمربع در فاز یک شهرک صنعتی اهر واقع شده و تاکنون برای این کارخانه چهار میلیون یورو  و دویست میلیارد تومان هزینه شده است.