اخبار استان آذربایجان شرقی » اقتصادی
کد خبر : 45969
شنبه - 18 اردیبهشت 1400 - 20:17
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی:

بازگشت ۱۰۷ واحد راکد به چرخه تولید در شهرک های صنعتی آذربایجان‌ شرقی

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی اعلام کرد: سال گذشته تعداد ۱۰۷ واحد تولیدی راکد در شهرک های صنعتی این خطه به چرخه تولید بازگشتند و شرکت ما رتبه دوم کشوری را کسب کرد.

بازگشت ۱۰۷ واحد راکد به چرخه تولید در شهرک های صنعتی آذربایجان‌ شرقی

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سید مرتضی نیرومند اسکویی امروز (شنبه) در گفت و گویی اظهار کرد: با توجه به اینکه تمامی واحدهای تولیدی ثروت ملی به حساب می آیند، در سال گذشته با جدیت فراوان در راستای رونق تولید توانستیم رتبه ۲ کشوری در شهرکها و نواحی صنعتی کشور را به آذربایجان شرقی که قطب صنعتی کشور به شمار می آید، اختصاص دهیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان بیان کرد: عمده واحدهای راکد احیا شده در شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی در سال قبل مشکلات بانکی، بیمه‌ای، مالیاتی و سرمایه ای داشتند که با حمایت جدی شرکت شهرک های صنعتی ، دستگاه قضا و دیگر سازمان های مرتبط استان مجدد راه اندازی شده اند .

وی در خصوص اشتغال واحدهای راکد افزود: با راه اندازی ۱۰۷ واحد تولید راکد شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی در سال گذشته یک هزار و ۶۱۲ فرصت شغلی احیا شد.

نیرومند اسکوئی، سرمایه گذاری انجام شده برای احیای واحدهای راکد را بیش از سه هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

وی گفت: از اول امسال نیز کارگروه تولید،پشتیبانی ها ،مانع زدایی در دستور کار شرکت شهرکهای صنعتی استان قرار گرفته و با تمام توان در راستای رونق تولید می کوشیم تا هیچ مانعی برای تولید در استان نباشد.

در آذربایجان شرقی ۵۴ شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد که نزدیک به سه هزار واحد تولیدی و صنعتی در آنها مسقرند.

منبع: ایرنا