به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد محرم زاده در گفت‌وگویی، با ابراز تاسف از اینکه بارش تگرگ خسارت سنگینی به باغات اهر زد، ‌اظهار داشت: ۶۸۳۳ هکتار باغ و زراعت در اهر خسارت دیده اند که ۸۳۰ هکتار باغ و بقیه زراعت بوده است.

وی با بیان اینکه بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی،‌ باغات و زراعت این شهرستان بیش از ۱۰۷ میلیارد تومان خسارت دیده است، افزود:‌ در برخی موارد، تا ۵۰ و ۶۰ درصد خسارت دیده اند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، از فعالیت ۱۱ دستگاه ضد تگرگ در این شهرستان خبر داد و گفت:‌ برخی ضعیف عمل کرده و برخی هم عملکرد خوبی داشتند که باید ایرادات دستگاه های کم عملکرد بررسی و رفع شود.

وی با تاکید بر اینکه در شهرستان اهر بیش از ۷۵۰۰ هکتار باغ داریم، تصریح کرد: در این شهرستان به ۷۵ دستگاه ضد تگرگ نیاز داریم در حالی که ۱۱ دستگاه نصب شده لذا باید با همت مسئولان، با افزایش نصب دستگاه های جدید از خسارات احتمالی آینده جلوگیری کنیم.

محرم زاده،‌ بیمه محصولات کشاورزی را یکی از راهکارهای منطقی برای جلوگیری از ورود خسارات به محصولات کشاورزی استان دانست و ابراز داشت: با هماهنگی جهاد و بیمه محصولات کشاورزی، میزان و حجم خسارات استان و نحوه پرداخت به زیان دیدگان بررسی می شود.

وی با اشاره به اینکه مردم و باغداران رغبتی به بیمه محصولات کشاورزی خود ندارند،‌ خاطر نشان کرد:‌ علت اقبال پایین به بیمه، محاسبه کم میزان خسارات و پرداخت دیرهنگام خسارات است که باید در جلسات کارشناسی در مورد حل این مشکل و ترغیب این عزیزان برنامه ریزی و اقدام کنیم.