به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد امیدفر در تشریح وضعیت جوی استان تا پایان هفته، گفت: طی امروز (یکشنبه) و فردا (دوشنبه) جوی نسبتا ناپایدار در استان پیش بینی می‌شود که نفوذ فعالیت سامانه بارشی نسبتا ضعیف موجب ابرناکی و بارش‌های پراکنده به ویژه در نیمه شمالی استان خواهد شد.
وی افزود: روز سه شنبه تا چهارشنبه جوی نسبتا پایدار در استان حاکم خواهد بود که همراه با روند افزایش دما است. برای روزهای آخر هفته نیز گذر امواج تراز میانی جو، موجب بارش‌های پراکنده در نواحی مختلف استان می‌شود.
امیدفر اظهار کرد: البته با توجه به شرایط فصلی و محلی در این روزها، احتمال تشدید بارندگی‌ها در برخی نواحی به خصوص نواحی کوهستانی استان و آبگرفتگی معابر عمومی و سیلاب شدن مسیل‌ها دور از انتظار نخواهد بود.
وی با بیان این‌که روند افزایش نسبی دمای استان تا پایان هفته ادامه داشته و در حد پنج تا شش درجه سانتی گراد است، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، حداکثر دمای تبریز ۲۲ درجه بالای صفر و حداقل دمای این شهر نیز ۱۱ درجه گزارش شده است، دمای فعلی تبریز نیز ۲۰ درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت، سه درجه افزایش یافته است.
وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته، جلفا با دمای ۲۸ درجه گرمترین شهر استان و سراب و ورزقان نیز با دمای چهار درجه بالای صفر خنکترین شهرهای استان گزارش شده‌اند.