به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رسول خدابخش در نشست هماهنگی آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌های اهر بر ضرورت آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌های تصرف شده تاکید کرد و گفت: حوادث غیرمترقبه همچون سیلاب در مناطق مختلف کشورضرورت پیشگیری در این حوزه را صدچندان می‌کند.

خدابخش بابیان این‌که ۲.۵ کیلومتر از امتداد رودخانه شله‌بران از تصرفات آزادسازی می شود افزود: برای پیشگیری از حوادث احتمالی و مقابله با تصرفات غیرقانونی حریم رودخانه‌ها؛ آزادسازی امتداد رودخانه شله‌بران جزو ضروریات است.

او بر لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌ها در آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌ها از جمله رودخانه شله‌بران تاکید کرد و گفت: از ظرفیت‌های ادارات و نهاد‌ها در آزادسازی حریم رودخانه‌ها از تصرفات غیرقانونی استفاده می‌شود.

خدابخش با تاکید بر این‌که شهرداری اهر نسبت به پاکسازی، لایروبی و اجرای ادامه‌ سنگفرش کیچیک‌چای اقدام کند، گفت: شهروندان از نیمه‌تمام ماندن پروژه ساماندهی کیچیک‌چای گلایه می‌کنند، از این‌رو شهرداری اهر برای رضایتمندی شهروندان نسبت به تکمیل این طرح اقدام نماید.

فرماندار شهرستان اهر بر لزوم تشدید برخورد با افرادی که نخاله ساختمانی در بستر رودخانه‌ها تخلیه می‌کنند تاکید کرد و گفت: تخلیه نخاله‌های ساختمانی در بستر رودخانه‌ها بایستی به صورت ریشه‌ای حل شود.