به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رسول خدابخش فرماندار اهر روز سه شنبه در جلسه ستاد شهرستانی مقابله با ویروس کرونا در اهر از کاهش ۳۰ درصدی مراجعات بیماران کرونایی به بیمارستان باقرالعلوم اهر خبر داد، گفت: خوشبختانه آمار ورودی مراجعات به اورژانس بیمارستان باقرالعلوم اهر نیز کاهش ۵۰ درصدی و میزان مراجعات به مرکز غربال‌گری کرونا در اهر ۵۰ درصد کاهش داشته است.

فرماندار شهرستان اهر افزود: در حال حاضر ۱۰۲ بیمار کرونایی در بخش‌های بیمارستان باقرالعلوم اهر بستری هستند و از این تعداد ۲۵ نفر از بیماران کرونایی به دلیل وخامت اوضاع در بخش‌های ویژه بستری شده‌اند.

وی ادامه داد: تاکنون ۷ هزار و ۹۰۵ مورد کرونایی در شهرستان اهر شناسایی شده است و از مجموع مبتلایان به ویروس کرونا؛ ۲۴۶ نفر جان‌باخته‌اند.

خدابخش بابیان این‌که هنوز دستورالعمل بازگشایی اماکن ورزشی شهرستان اهر را از سوی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا ابلاغ نشده است، یادآور شد: ۲ سالن ورزشی که خارج از دستورالعمل‌های بهداشتی اقدام به بازگشایی خودسرانه کرده بودند، پلمب می‌شوند.

فرماندار شهرستان اهر از کاهش ۲۰ درصدی ابتلاء به ویروس کرونا در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: خوشبختانه با رعایت دستورالعمل‌ های بهداشتی از سوی مردم؛ شاهد کاهش روند ابتلاء به ویروس کرونا در شهرستان اهر خواهیم بود.

وی با تأکید بر تشدید نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در اصناف گفت: هر مغازه‌ای که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکند، اکیپ‌های نظارتی آن مغازه‌ها را پلمب می‌کنند.

کاهش ۵۰ درصدی مراجعات مردم به مرکز غربال‌گری کرونا در اهر

محمد میرزاپور، مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر نیز در این جلسه افزود: در حال حاضر ۱۰۲ بیمار کرونایی در بخش‌های بیمارستان باقرالعلوم اهر بستری هستند و از این تعداد ۲۵ بیمار کرونایی در بخش‌های ویژه بستری‌اند.

وی گفت: بیماران کرونایی در بیمارستان باقرالعلوم اهر داریم که از ۲۰ روز قبل بستری شده‌اند و به دلیل وخامت حال در بخش ویژه بستری است.

وی ادامه داد: از مجموع بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان باقرالعلوم اهر؛ ۸۷ نفر از اهر، ۹ نفر از ورزقان و ۶ نفر از ورزقان هستند.

میرزاپور گفت: در هفته اول اردیبهشت‌ماه ۴ فوتی ناشی از کرونا داشتیم و در هفته‌های دوم و سوم اردیبهشت فوتی‌های به ۲ نفر کاهش یافته؛ پیش‌بینی می‌کنیم تا از هفته اول خردادماه جان‌باختگان کرونایی روند کاهشی داشته باشد.

وی افزود: شمار بیماران کرونایی نیازمند به دستگاه تنفس مصنوعی نسبت به هفته‌های اول اردیبهشت‌ماه کاهش ۳۰ درصدی داشته است. مراجعات مردم به اورژانس بیمارستان باقرالعلوم اهر و مرکز غربال‌گری کرونا نسبت به هفته‌ی اول اردیبهشت‌ماه ۵۰ درصد کاهش داشته است.

میرزاپور در پایان عنوان کرد: خوشبختانه تا امروز بالای ۹۰ درصد جمعیت بالای ۸۰ سال و ۶۰ درصد جمعیت ۷۵ تا ۸۰ سال نیز در اهر واکسینه شده‌اند.

جریمه ۵ میلیون ریالی خودروهای غیربومی در صورت تردد به منطقه ارسباران

سرگرد ناصر پاشایی، رئیس پلیس‌راه اهر- تبریز نیز در این جلسه گفت: محدودیت‌های تردد در محورهای مواصلاتی که جزو تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا برای تعطیلات عید فطر است، در محورهای مواصلاتی اهر اعمال می‌شود.

وی گفت: طبق دستورالعملی که به پلیس‌راه اهر-تبریز ابلاغ شد؛ وظیفه داریم تا به خودروهایی که به شهرستان اهر وارد یا خارج می‌شوند تذکر دهیم و اگر به تذکرات توجهی نکنند جریمه می‌شوند.

پاشایی افزود: خودروهایی که به شهرهای با وضعیت قرمز تردد کنند ۱ میلیون تومان و تردد به شهرهایی با وضعیت نارنجی از جمله اهر مشمول جریمه ۵۰۰ هزار تومانی خواهند شد.

وی با بیان اینکه جریمه تردد به شهرهای منطقه ارسباران از جمله اهر در جاده اهر-تبریز از طریق دوربین جریمه می‌شوند، ادامه داد: تردد به شهرستان‌های هریس، اهر، ورزقان، کلیبر، هوراند و خداآفرین در جاده اهر-تبریز و از طریق دوربین‌ها کنترل و خودروهای پلاک غیربومی اعمال قانون می‌شوند.