به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، آخرین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری از صبح امروز در ستاد انتخابات کشور واقع در وزارت کشور آغاز شد.

**آیت‌الله رئیسی برای انتخابات ۱۴۰۰ نام‌نویسی کرد**

آیت‌الله سیّد ابراهیم رئیسی، پیش از ظهر امروز (شنبه ۲۵ اردیبهشت)  با حضور در ستاد انتخبات کشور، برای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری نام‌نویسی کرد.

** زاکانی: مسببین وضع اسفبار فعلی طلبکارانه آمده‌اند و در پی دولت سوم روحانی هستند

علیرضا زاکانی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، پس از ثبت نام در انتخابات،‌ بیانیه‌ای صادر کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: مسببین وضع اسفبار فعلی و حامیان آنها طلبکارانه به عرصه آمده‌اند و سودای دولت سوم روحانی را در سر می‌پرورانند. در پاسخ به نیاز جبهه انقلاب و با اهتمام به منطق وحدت، پذیرفتم به میدان بیایم تا ان‌شاءالله با زمین زدن شبکه فساد و نفوذ، ایرانی قوی و پیشرفته محقق شود.

** ثبت‌نام سید عباس نبوی** 

حجت الاسلام سیدعباس نبوی از اعضای موسس دفتر تحکیم وحدت برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد.

**ضرغامی ثبت‌نام کرد**

سید عزت الله ضرغامی رئیس اسبق سازمان صداوسیما و عضو شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور حضور یافت.

** ثبت‌نام زاکانی برای انتخابات ریاست جمهوری**

علیرضا زاکانی، رییس مرکز پژوهش‌های مجلس برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم وارد وزارت کشور شد.

** کواکبیان در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد** 

مصطفی کواکبیان نماینده ادوار مجلس و دبیرکل حزب اصلاح طلب مردم سالاری با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد

دبیرکل حزب مردمسالاری پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خدا را شاکرم که یکبار دیگر توفیق شد تا در عرصه خدمت رسانی به مردم وارد عمل شوم اظهار کرد: وظیفه شرعی خود دانستم در این عرصه حضور پیدا کنم و وظیفه ملی خود دانستم تا باری از دوش این ملت بردارم و حتما در صحنه حضور داشته باشم.

وی افزود: تکلیف حزبی که حزب مردم سالاری بر دوش من گذاشت از دیگر دلایل حضور بنده برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری بود.

کواکبیان با بیان اینکه در جبهه اصلاحات ایران اسم بنده را به عنوان نامزد مطرح کردند تاکید کرد: خدا را شاهد می گیریم که برای حضور در مسند ریاست جمهوری به فکر قدرت و منافع شخصی نیستم.

** آیت‌الله رئیسی: آمده ام تا با کمک همه مردم، دولتی مردمی برای ایرانی قوی تشکیل دهم**

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه با صدور بیانیه‌ای پیش از حضور در ستاد انتخابات کشور برای ثبت‌نام، از حضور خود در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

در بیانیه آیت‌الله رئیسی آمده است: اینجانب فرزند ملت بزرگ ایران و سرباز کوچک انقلاب اسلامی، با استعانت از خداوند قادر متعال و  توسل به امام عصر(عج) و ارواح طیبه شهیدان برای ایجاد تحول در مدیریت اجرایی کشور، و مبارزه بی‌امان با فقر و فساد، تحقیر و تبعیض، با احترام به همه نامزدها و گروه های سیاسی، به صورت مستقل به صحنه آمده ام و تنها در برابر ذات اقدس الهی و پیشگاه ملت ایران، خود را متعهد و مسؤول میدانم.

با شناختی که از چالش‌ها، ظرفیتها، استعدادها و سرمایه های این کشور کسب کرده‌ام، آمده‌ام تا با کمک همه مردم ایران، و در طلیعه گام دوم،”دولتی مردمی برای ایرانی قوی” تشکیل دهم.

** حسینی: مردم باید در فروش نفت سهام دار باشد/ شاید تورم ۴۰ درصدی داشته باشیم**

سیدشمس الدین حسینی رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس شورای اسلامی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دلیل شرایط خاص کشور در عرصه انتخابات ریاست جمهوری با توجه به وضعیت کشور برای حضور در انتخابات احساس کردم این شانس را به خودم بدهم تا یک اقتصاد دان در عرصه اجرایی کشور حضور پیدا کند.

وی افزود: من آمده ام به عنوان یک سرباز در جهت حل مشکلات وارد عمل شوم.

حسینی تصریح کرد: اعداد و ارقام تولید ناخالص مالی کاهش پیدا کرده و طی ۱۰ سال گذشته ما هیچ رشد اقتصادی را شاهد نبودیم و این به معنا است که ما وضعیت خوبی نداریم از این اگر وضعیت افزایش قیمت ها کنترل نشود ما تورم بالای ۴۰ درصد خواهیم داشت.

رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس تاکید کرد: ای کاش فقط مسئله فقط گرانی و افزایش قیمت ها باشد اما شاخص های اقتصادی کشور از سال ۱۳۹۰ کاهش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ۶۰ میلیون دلار برای کالاهای اساسی در نظرگرفته شده است ولی بهبودی در این حوزه شاهد نبودیم.

وزیر اقتصاد دولت دهم تصریح کرد: من شمس الدین حسینی از خطه شمال هستم و یکی از برنامه های من توجه به بخش کشاورزی است و قریب یکصد کتاب دارد و در وزارتخانه های مختلفی کار کردم و در حال حاضر عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هستیم و مسائل و مشکلات کشور را درک می‌کنم.

حسینی تاکید کرد: یک برنامه در دستور کار ما قرار دارد و آن این است که مردم باید در فروش نفت سهام دار باشد.

رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس تاکید کرد: اگر نظام تامین مالی ما حل شود قفل تورم در کشور حل می شود.

**عباس آخوندی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد**

عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی با حضور در ستاد انتخابات کشور برای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم ثبت نام کرد.

عباس آخوندی پس از ثبت نام در انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور با تاکید بر اینکه من نگران ایران هستم، گفت: من نگران تمدن چندین هزار ساله‌ای هستم که چراغ آن به سبب کُندی توسعه و فرسایش اجتماعی کشور عزیزمان ایران در حال خاموشی است. من نگران این هستم که با کم‌توانی قدرت نرم ایران و ارزیابی اشتباه از موقعیت و قدرت سخت‌مان، گرازان در منطقه چیره شوند و نه تنها ایرانیان که تمام ملت‌های منطقه را بِدَرند. هم‌چنان‌که هرروز شاهد ریختن خون بی‌گناهان و مردمان بی‌دفاع در افغانستان، عراق، لبنان، فلسطین، یمن و سایر ملت‌های واقع در حوزه‌ی تمدنی ایران هستیم.

**پزشکیان: کاندیدای پوششی جهانگیری نیستم**

مسعود پزشکیان روز شنبه در حاشیه آخرین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: بتوانیم یارانه هایی که حدود ۲ میلیارد تومان است به افرادی که راحت طلب در خانه های میلیاردی زندگی می‌کنند پرداخت نکنیم و به کسانی که نان شب ندارند بدهیم آنها دیگر مجبور نیستند دست برای تامین زندگی روزمره دست به کارهایی بزنند که حتی آوردن اسم آن هم درست نیست.

پزشکان درباره اینکه آیا به نفع جهانگیری کناره گیری می‌کنید و نامزد پوششی هستید،  گفت:  اگر نیروهای در صحنه حضور یابند و بیایند و در نهایت از آن نظر مردم است اگر اقبال یک فردی در یک جناح زیادتر باشد از این بابت می‌توان به نفع آن جبهه به نفع فردی که اقبال بیشتری دارد کنار کشید اما اینکه من نامزد پوششی جهانگیری هستم صحت ندارد.

پزشکیان درباره باور به زنان گفت: وقتی با همسرم آشنا شدم هر دو دانشجوی پزشکی بودیم. همراه و همیار هم شدیم ایشان جراحی خواندند و با هم مسیر را طی کردیم و معتقد بودم همان موقعی که بسیاری میگفتند  زن ها نمی توانند با وجود داشتن چهار فرزند دو نفر در بعد کشوری جزو نفرات برتر شده‌ایم و باور داشتیم اگر با هم و در کنار هم باشیم می‌توانیم به بهترین نحو عمل کرده و در مهم‌ترین مدارج علمی قرار بگیریم و این برای من افتخار بود و تصور می‌کنم اگر زنان خود را باور داشته باشند چیزی از مردان کم ندارند.

**نام‌نویسی مسعود پزشکیان**

مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس دهم،‌ با حضور در ستاد انتخابات کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم ثبت نام کرد.

**سیدشمس‌الدین حسینی ثبت‌نام کرد**

سیّد شمس‌الدین حسینی، وزیر اقتصاد دولت دهم و نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی، صبح امروز (شنبه ۲۵ اردیبهشت) با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد.

** ثبت‌نام دبیر شورای عالی فضای مجازی**

سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای علی فضای مجازی امروز (شنبه ۲۵ اردیبهشت) با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

**محسن هاشمی: عنوان برنامه دولتم رفاه و عدالت است**

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

وی در حاشیه ثبت نام برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جامعه در وضع دشواری قرار دارد و معیشت و تبعیض زندگی بخش مهمی از مردم را مختل کرده است در حالی که ایران دارای منابع زیادی است.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران  پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران با محکوم کردن حملات اسرائیل به فلسطین اظهار کرد: جامعه ایران در وضعیت دشواری قرار دارد و وضعیت بسیاری از مردم مختل شده است و این در حالی است که ایران از نعمت های بسیاری برخوردار است و ما باید پیشرفت بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: متاسفانه ملت ایران جنگ اقتصادی سختی را تحمل کردند اما با تمام فشارها امیدهای برای پایان این تحریم ها ایجاده شده زیرا تحریم کنندگان به شکست فشار حداکثری اعتراف کردند و باید گفت این وضعیت به اتمام جنگ تحمیلی شباهت دارد با این تفاوت که ما در حوزه های دیگر وضعیت بهتری داریم.

هاشمی تصریح کرد: در دوران آیت الله هاشمی با شعار سازندگی بسیاری از مشکلات حل شد و این روند در مقطع فعلی نیز امکانپذیر است و برنامه ما با عنوان دولت رفاه و عدالت طراحی شده است و من فکر می کنم ما باید به فکر حل مشکلات معیشتی مردم باشیم تا بتوانیم در کوتاه مدت مشکلات را برطرف کنیم و به رشد لازم برسیم و در این راستا رانت زدایی و برقراری عدالت را اولویت خود قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: ما در دولت رفاه و عدالت به دنبال ارتقای جایگاه ایران در عرصه بین الملل هستیم.هاشمی در پاسخ به سوالی پیرامون ائتلاف اصلاح طلبان و ثبت نام علی لاریجانی در انتخابات گفت: ما نسبت به انتخاب گزینه اصلح بعد از تایید صلاحیت ها اقدام می کنیم.

هاشمی درباره کناره گیری به نفع جهانگیری اظهار کرد: من با وی رایزنی داشتم و به من گفتند ثبت نام کنید.

وی با بیان اینکه از نظر شورای نگهبان در مورد تایید صلاحیت ها تبعیت خواهیم کرد، تصریح کرد: بنده به عنوان یک اصلاح طلب میانه رو فعالیت سیاسی خود را انجام می‌دهم.

هاشمی با بیان اینکه درباره نامزدهای دیگر اظهار نطر نمی کنم، تاکید کرد: بعد از اعلام اسامی نامزدهای نهایی درباره گزینه ها صحبت خواهیم کرد.

وی با ابیان اینکه برای رشد کشور طبق برنامه ششم تصریح کرد: ما برای تحقق این وضعیت نیازمند ارتباط با همسایگان هستیم از این رو منش آیت الله هاشمی یعنی تنش زدایی را در دستور کار خود قرار خواهم داد.

وی درباره توافق برجام تاکید کرد: این ترامپ بود که توافق برجام را برهم زد اما ما برای حل برخی از مشکلات به مذاکرات نیاز داریم.

**لاریجانی: حل مسائل پیچیده بین المللی نیازمند افراد کاربلد است **

رئیس سابق مجلس شورای اسلامی امروز با حضور در وزارت کشور برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

علی لاریجانی رئیس مجالس هشتم، نهم و دهم بوده و در سال ۸۴ هم در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شده بود.

وی در حاشیه حضور در ستاد انتخابات کشور و ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مسائل امروز ایران نه با اقدامات نمایشی پوپولیستی، نه با کلید جادویی و نه با سوپرمن بازی قابل حل نیست، اظهارداشت: هنر آن است که گام ها از طریق وحدت بیشتر و تحمل و مدارا در حول ملی برای حل مسائل کشور برداشته شود.

رئیس مجالس هشتم، نهم و دهم افزود: سیاست خارجی کشور هدفش باید تسهیل روابط خارجی در جهت توسعه اقتصادی کشور باشد.

لاریجانی ادامه داد: جهش تولید نیازمند تعادل در صحنه بین المللی است، نه اینکه اقدامی انجام شود که مردم هزینه آن را از سفره خود بدهند.

رئیس سابق مجلس با بیان اینکه حکمرانی مطلوب در گروی شعار کمتر و عقلانیت اثربخش و قدرت اجرایی قوی است، تصریح کرد: حل مسائل پیچیده بین المللی نیازمند افراد کاربلد است که بدون دستپاچگیِ زمام امور دیپلماتیک را از دست بداندیشان خارج کنند.

بنا بر اعلام سخنگوی ستاد انتخابات کشور در مجموع ۴ روز گذشته ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری ۳۰۴ نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

وی تصریح کرد: روز شنبه آخرین روز از روند ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری است و همکارانم در ستاد انتخابات کشور از ساعت ۸ تا ۱۸ آماده ثبت‌نام از این داوطلبان هستند و به طور قطع تمدیدی برای ثبت‌نام نخواهیم داشت.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: داوطلبینی که می‌خواهند در انتخابات ریاست جمهوری ثبت کنند باید از ۱۰ ساعت پایانی زمان قانونی در نظر گرفته شده برای ثبت‌نام استفاده کنند. ضمن اینکه پروتکل‌های بهداشتی هم بایستی رعایت شده و از آوردن همراه ممانعت کنند.

منبع: فارس