به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سعید شبستری در نشست مشترک اعضای ستاد انتخابات استان و کمیته اطلاع‌رسانی این ستاد، گفت: این دوره از انتخابات ریاست جمهوری از اهمیت بسزایی برخوردار است و باید در راستای دخالت دادن مردم در سرنوشت خود، تمامی اقشار مختلف را به حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی تشویق کنیم.

وی انتخابات را از برکات انقلاب اسلامی دانست و افزود: مردم با انتخاب نمایندگان خود در انتخابات‌های مختلف، در تمامی حوزه‌های اجتماعی مشارکت کرده‌اند و با همین حضور خود بسیاری از مشکلاتی را که گریبان‌گیر کشور بوده است را خنثی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی باعث دلسردی دشمنان و دلگرمی دلسوزان انقلاب می‌شود اظهار کرد: به‌عنوان مجری این دوره از انتخابات، مرّ قانون را اجرا می‌کنیم و تلاش می‌کنیم درنهایت صحت و امنیت و با اعتقاد به حق‌الناس بودن رأی مردم، بهترین و سالم‌ترین انتخابات را برگزار کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از تعامل خوب هیأت اجرایی و هیأت نظارت استان خبر داد و ادامه داد: خوشبختانه در این راستا هیچ مشکلی وجود نداشته و همه با هم تلاش می‌کنیم به‌سوی انتخاباتی باشکوه حرکت کنیم.

رییس ستاد انتخابات استان با تأکید بر لزوم انتخاب آگاهانه در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: انتظار داریم با کمک اصحاب رسانه بتوانیم این هدف را محقق کرده و زمینه مشارکت حداکثری با انتخاب آگاهانه مردم را بیش از فراهم کنیم.

شبستری با بیان اینکه هرچه به روز انتخابات نزدیک می‌شویم رقابت‌ها شدیدتر می‌شود عنوان کرد: انتظار داریم تمامی کاندیداها با رعایت اخلاق انتخاباتی با در نظرگرفتن اخلاق انتخاباتی به رقابت با یکدیگر بپردازند.

وی در همین راستا عنوان کرد: با تلاش در راستای تقویت وحدت و اتحاد بین تمامی جریانات سیاسی و مردم باید بتوانیم روز انتخابات را به یک “جشن ملی حضور” تبدیل کنیم.

رییس ستاد انتخابات استان ادامه داد: بالاخره یکی از کاندیداهای فعلی انتخابات ریاست جمهوری، رییس جمهور می‌شود و همه نیز باید به رییس جمهور احترام گذاشته و از قانون تمکین کنند.

شبستری ادامه داد: همه ما تفکرات سیاسی داریم ولی بر اساس جایگاهی که در آن قرار گرفته‌ایم در این دوره از انتخابات، بی‌طرف خواهیم بود.

به گفته وی، هیچ‌یک از دستگاه‌های دولتی، حق تبلیغ بر له یا علیه کاندیدایی را ندارند و در صورت مشاهده چنین مواردی با متخلفین بر اساس قانون برخورد می‌کنیم.

وی همچنین گفت: با متخلفین انتخاباتی نیز به‌شدت برخورد می‌کنیم و در این رابطه علاوه بر تذکرات شفاهی و کتبی برخی پرونده‌ها را نیز به ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی ارسال کرده‌ایم.

شبستری افزود: تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مهم‌ترین اولویت ماست و اجازه نمی‌دهیم برخی‌ها به خاطر کسب چندین رأی بیشتر، کلیت نظام را زیر سؤال برده و وحدت ملی را خدشه‌دار کنند؛ همه گروه‌های سیاسی اعضای یک خانواده هستیم و باید در درجه اول در راستای وحدت ملی تلاش کنیم.

وی با انتقاد شدید از افزایش بداخلاقی‌های سیاسی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری گفت: برخی‌ها به‌راحتی و مثل آب خوردن برای خود، دشمن فرضی ایجاد می‌کنند، ولی این افراد، سخت در اشتباه‌اند و باید بدانند این انقلاب و نظام نشان داده است که علی‌رغم خیانت برخی‌ها در ۳۶ سال گذشته، با تمام توان به مسیر خود ادامه خواهد داد.

وی با بیان اینکه تمامی کاندیداها باید روحیه نقدپذیری داشته باشند عنوان کرد: متأسفانه برخی‌ها چنان سیاه نمایی می‌کنند که انگار هیچ کار ارزشمندی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی انجام نشده است و با سخنان نسنجیده خود کلیت انقلاب اسلامی را زیر سؤال می‌برند.

رییس ستاد انتخابات استان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در شش شهر اهر، میانه، بناب، مراغه، شهر جدید سهند و مرند انتخابات این دوره به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، ادامه داد: از مجموع ثبت‌نام کنندگان در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان ۱۳ هزار و ۵۴ نفر تایید صلاحیت، ۶۱۹ نفر رد صلاحیت شده و ۲۸۷ نفر نیز انصراف داده‌اند.

وی همچنین تعداد واجدین شرایط رأی‌دهی در استان را دو میلیون و هشتصد هزار و ۹۱۰ نفر عنوان کرد و افزود: تمامی مقدمات برای برگزاری انتخاباتی شفاف، سالم و قانونمند آماده است و توزیع سه میلیون و ۱۴۵ هزار برگ تعرفه رأی از امروز آغاز شده است.

شبستری همچنین تعداد ثبت‌نام کنندگان در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در شهرستان‌های اهر، هریس و مراغه و عجب‌شیر را ۱۰۵ نفر اعلام کرد و افزود: ۴۶ نفر از حوزه انتخابیه اهر و هریس و ۵۹ نفر نیز در حوزه انتخابیه مراغه و عجب‌شیر ثبت‌نام کرده بودند که از این تعداد، ۲۳ نفر در حوزه انتخابیه اهر و هریس و ۲۶ نفر نیز در مراغه و عجب‌شیر تایید صلاحیت شده و بقیه نیز رد صلاحیت شده و یا صلاحیت آنان محرز نشده است.

وی عنوان کرد: در ارتباط با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی نیز ۴۲۱ هزار برگه رأی آماده توزیع است.

رییس ستاد انتخابات استان گفت: در این دوره از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، بیش از ۵۰ هزار نفر در استان تلاش خواهند کرد.

علی نواداد، رییس کمیته مالی و پشتیبانی ستاد انتخابات استان نیز در این نشست از آمادگی استانداری برای برگزاری انتخاباتی باشکوه در استان خبر داد و عنوان کرد: تمامی تلاش خود را می‌کنیم که انتخاباتی در شأن استان و ایران اسلامی برگزار کنیم.

رضا استاد رحیمی، دبیر ستاد انتخابات استان نیز با تأکید بر لزوم توجه به مصالح و منافع ملی در انتخابات آتی عنوان کرد: انتظار داریم رسانه‌ها در زمینه مشارکت حداکثری مردم و تشویق آنان به انتخاب آگاهانه بیش‌ازپیش تلاش کنند و تمامی مردم نیز بدون حب و بغض، کاندیدای اصلح را انتخاب کرده و اعتلای نظام اسلامی را باعث شوند.

یدالله قاری زاده، رییس هیأت بازرسی انتخابات استان نیز گفت: سه هزار و ۵۰۰ بازرس و سربازرس، روند برگزاری انتخابات در استان را رصد می‌کنند.