به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علی سلیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر از جذب بیش از هزار و ۱۵۰ دانشجوی جدید در یک‌سال گذشته در مقاطع مختلف تحصیلی از کاردانی تا مقطع دکتری خبر داد و افزود: با برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های انجام ‌شده جذب دانشجویان جدید این دانشگاه، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد ۲۵ درصد برخوردار بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر از احیای رشته میکروبیولوژی با گرایش میکروب‌های بیماری‌زا در مقطع کارشناسی ارشد که از رشته‌های پرمخاطب است، خبر داد و عنوان کرد: با پیگیری‌های مستمر خوشبختانه این امر محقق شد.

سلیمی به امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری با مراکز تولیدی صنعتی ازجمله امضای تفاهم‌نامه با شرکت مس آذربایجان، شرکت مولیبدن مس آذربایجان، آموزش و پرورش، انجرد و مس مزرعه اشاره و اضافه کرد: با اجرا و عملیاتی‌شدن این تفاهم‌نامه‌ها زمینه برای همکاری‌های مشترک تحقیقاتی، پژوهشی و آموزشی فراهم شده است.

این مقام مسئول راه‌اندازی مرکز رشد واحدهای فناور را از دیگر برنامه‌های محقق‌شده توسط این دانشگاه برشمرد و بیان کرد: با تلاش‌های انجام‌شده، این مرکز با اخذ مجوز رسمی از معاونت فناوری ریاست جمهوری فعالیت خود را برای حمایت از مخترعان، مبتکران و نخبگان علمی که سرمایه لازم برای تبدیل ایده به تجاری‌سازی و تولید انبوه را ندارند، آغاز کرده است.

فراخوان جشنواره رویش با عنوان «ایده تا ثروت»

وی ادامه داد: در این راستا نخستین فراخوان جشنواره رویش با عنوان «ایده تا ثروت» برای شرکت فعالان این عرصه انجام شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر برگزاری آنلاین کلاس‌ها و آزمون‌ها را یک تجربه موفق در حوزه آموزشی برشمرد و یادآور شد: با تمهید زیرساخت‌های لازم در دو ترم گذشته هم برگزاری کلاس‌ها و هم آزمون با موفقیت همراه بوده و برای ترم سوم نیز کلاس آنلاین برگزار شده و به‌زودی آزمون‌های این ترم نیز با رعایت استانداردهای لازم آموزشی برگزار می‌شود.

سلیمی به بازخریدی و بازنشستگی جمعی از کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر اشاره و بیان کرد: با تأمین اعتبارات لازم، تمام مطالبات پایان‌خدمت و سنواتی ۲۰ نفر از استادان و همکاران این دانشگاه به موقع پرداخت شده است.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون‌های کشوری، استانی و منطقه‌ای در محل این دانشگاه خبر داد و به آنا گفت: با امضای تفاهم‌نامه با سازمان سنجش تمام آزمون‌های سراسری در مقاطع مختلف و آزمون‌های استخدامی ادارات و نهادهای تمام شهرستان‌های منطقه ارسباران در محل این دانشگاه برگزار می‌شود که علاوه‌بر درآمدزایی برای دانشگاه، موجبات رضایتمندی اهالی منطقه به دلیل برگزاری آزمون‌ها در شهرستان به جای مرکز استان فراهم شده است.

وی به برطرف‌شدن برخی مشکلات دانشگاه که از گذشته گریبانگیر دانشگاه بوده ازجمله اختصاص جریمه ۳ میلیارد تومانی در حسابرسی تأمین اجتماعی برای واحد اشاره کرد که با پیگیری‌ها و تهیه مستندات و رایزنی‌های لازم این مبلغ به ۲۷۰ میلیون تومان کاهش یافت.