به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، خیرالله خادمی در نشست بررسی پروژه‌های راه ‌سازی شهرستان‌ های اهر و هریس با اشاره به این‌که همکاران ما در آذربایجان‌ شرقی بار سنگینی در ایجاد زیرساخت ‌های راه‌سازی به دوش می‌کشند، اظهار داشت: در سال گذشته ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های زیرساختی آذربایجان ‌شرقی تزریق شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی از اختصاص ۱۰ درصد کل بودجه زیرساختی وزارت راه و شهرسازی به پروژه‌های آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: در حال حاضر ۴ پروژه آزادراهی به صورت همزمان در آذربایجان‌شرقی احداث می‌شود، در حالی که احداث هم‌زمان ۴ پروژه آزادراهی در هیچ استان کشور سابقه ندارد.

وی بابیان این‌که پروژه ریلی جدید بعد از سالیان سال؛ تحولات بزرگی از نظر حمل و نقل ریلی در استان آذربایجان‌شرقی ایجاد می‌کند، یادآور شد: پروژه راه‌آهن تبریز-تهران در حال پیشرفت بوده و امسال به ایستگاه خاوران می‌رسد.

خادمی تأکید کرد: پروژه راه‌آهن تبریز-تهران حدود ۹۰ درصد پیشرفت دارد که تا چندماه آینده این پروژه ریلی به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه از تکمیل بزرگراه اهر-تبریز تا پایان تابستان سال‌جاری خبر داد و افزود: سال گذشته برای تکمیل بزرگراه اهر-تبریز ۸۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت که در مقایسه با پروژه‌های مشابه، اختصاص این میزان اعتبار بی‌نظیر بوده که در نتیجه توجه دولت و پیگیری نماینده مردم اهر و هریس است.

وی ابراز داشت: اگر اعتبارات تخصیص یافته به بزرگراه اهر-تبریز را با ارزش روز حساب کنیم، بالای ۱۰۰۰ میلیارد تومان ارزش ریالی پروژه بزرگراه اهر-تبریز است، امیدواریم با تکمیل این پروژه در سال‌جاری بتوانیم مطالبات مردم منطقه ارسباران را تحقق بخشیم.

خادمی گفت: با تکمیل ۴ کیلومتر باقی‌مانده از پروژه بزرگراه اهر-تبریز تا پایان تابستان ۱۴۰۰؛ پرونده چندین ساله جاده مرگ آذربایجان‌شرقی مختومه می‌شود و تلاش می‌کنیم تا نیمه سال‌جاری ایمنی و علائم بزرگراه اهر-تبریز را تأمین کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر این‌که ابنیه‌های تعریف شده اعم از تقاطع‌ها در پروژه بزرگراه اهر-تبریز؛ احداث می‌شود بیان کرد: تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی هریس در بزرگراه اهر-تبریز تا پایان فصل‌کاری ۱۴۰۰ احداث می‌شود.

وی همچنین از تخصیص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار به تکمیل بزرگراه اهر-تبریز با پیگیری‌های نماینده مردم اهر و هریس خبر داد، بیان کرد: ۱۰ میلیارد تومان به صورت نقدی و ۲۰ میلیارد تومان به صورت اوراق برای تکمیل بزرگراه اهر-تبریز تخصیص می‌یابد.