به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رسول خدابخش در جلسه ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی شهرستان اهر با اشاره به این‌که سومین مرحله بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شورای شهر اهر به اتمام رسیده است، اظهار کرد: با بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شورای شهر اهر در هیأت‌های اجرایی و نظارت شهرستان اهر و هیأت عالی نظارت استان؛ صلاحیت ۷۶ نفر از داوطلبان انتخابات شورای اسلامی شهر اهر تأیید شده است.

فرماندار شهرستان اهر افزود: در هیأت‌های اجرایی و نظارت شهرستان اهر صلاحیت ۵۳ نفر از داوطلبان انتخابات شورای اسلامی شهر اهر و در هیأت عالی نظارت استان صلاحیت ۲۳ نفر داوطلبان که در شهرستان ردصلاحیت شده بودند تأیید و به داوطلبان ابلاغ شد.

وی با ذکر این‌که تا این‌لحظه ۱۳ نفر از داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهر ردصلاحیت شده‌اند، گفت: در فضای مجازی برخی شایعات دست به دست می‌شود که هیچ‌گونه پایه و اساسی ندارند، چون تمامی تصمیمات بر پایه اسناد و مدارک اتخاذ می‌شود و داوطلبانی که احساس می‌کنند حقی از آنها ضایع شده؛ می‌توانند طبق فرآیند اعتراضات خود را به هیأت مرکزی نظارت تسلیم کنند.

خدابخش از برگزاری جلسه توجیهی برای داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهر خبر داد و افزود: دقیقاً نمی‌توانیم اعلام کنیم که ستادهای انتخاباتی داوطلبان حضوری یا غیرحضوری خواهد بود از این‌رو منتظر دستورالعمل‌های ستاد انتخابات کشور هستیم.

فرماندار شهرستان اهر تأکید کرد: در هر شرایطی برپایی ستادهای انتخاباتی؛ بدون معرفی مسئول ستاد انتخاباتی ممنوع است لذا انتظار می‌رود تا داوطلبان به موعد مقرر مسئولین ستادهای انتخاباتی خود را معرفی نمایند.

وی در ادامه بیان کرد: قانوناً داوطلبان انتخابات شورای اسلامی شهر اهر می‌توانند ۲ ستاد شامل آقایان و بانوان تشکیل دهند و با توجه به ترافیک در هسته‌ی مرکزی شهر و خیابان‌های اصلی؛ صدور مجوز برای برپایی ستادهای انتخاباتی در هسته مرکزی شهر اهر باعث تشدید بار ترافیکی سنگین می‌شود.

خدابخش خاطرنشان کرد: ما به عنوان مجریان قانون انتخابات انجام وظیفه می‌کنیم و انتخاب اعضای شوراهای شهر و روستا و رئیس ‌جمهور حق قانونی مردم است و مردم هر کسی را که انتخاب کنند برای‌مان قابل احترام است.