اخبار شهرستان » اخبار ویژه » انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا
کد خبر : 46485
چهارشنبه - 29 اردیبهشت 1400 - 11:25
دادستان اهر در جلسه ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی:

اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی در اهر/ غصب غیرقانونی عناوین دکتر و مهندس از سوی کاندیداها «جُرم» محسوب می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب اهر از اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادگاه و دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اهر خبر داد.

اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی در اهر/ غصب غیرقانونی عناوین دکتر و مهندس از سوی کاندیداها «جُرم» محسوب می‌شود

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رحیم عبدالهی در جلسه ستاد پیشگیری از جرایم انتخابات شهرستان اهر بابیان ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی؛ آماده دریافت گزارشات مردمی و مسئولان شهرستانی است، اظهار داشت: شهروندان گزارش تخلفات انتخاباتی را به دستگاه قضایی ارائه دهند تا در نطفه با متخلفان برخورد کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب اهر افزود: در هر مرحله از فرآیندهای انتخاباتی، مُر قانون رعایت می‌شود چراکه معتقدیم برخی افراد فرصت‌طلب که اهداف تخریب نظام مقدس جمهوری اسلامی را دنبال کرده و درصدد ترویج بی‌اعتمادی هستند بهانه دست این افراد ندهیم.

وی بابیان این‌که غصب عناوین توسط کاندیداهای انتخابات شورای اسلامی شهر پیگرد قانونی دارد، ابراز داشت: بارها دیده شده که برخی از کاندیداها برای عوام‌فریبی از القاب دکتر، مهندس و … استفاده کرده که این امر یک تخلف انتخاباتی محرز است، در دوره قبلی برای تعدادی از کاندیداها به خاطر استفاده از القاب دروغین پرونده تشکیل یافته و در دستگاه قضایی محکوم شدند که هنوز هم تبعات آن را باید تحمل کنند.

عبدالهی از اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادگاه و دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اهر خبر داد، گفت: تخلفات انتخاباتی در دستگاه قضایی شهرستان اهر در شعب ویژه به صورت خارج از نوبت رسیدگی می‌شود تا عرصه انتخابات از تهدیدات تخلفات امن بماند.

دادستان عمومی و انقلاب اهر با ذکر این‌که برای تخلفات انتخاباتی پرونده قضایی تشکیل می‌شود، بیان کرد: دستگاه قضایی در انتخابات با رعایت اصل بی‌طرفی در کنار دستگاه‌های اجرایی، نظامی و امنیتی؛ برای برگزاری انتخاباتی امن‌، سالم و پرشور تلاش می‌کند.

وی بر لزوم نظارت مستمر دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط بر فعالیت‌های انتخاباتی در فضای مجازی تأکید کرد و گفت: متأسفانه عمده تخلفات انتخاباتی از قبیل تخریب چهره‌های شاخص، تبلیغات زودهنگام و … در فضای مجازی اتفاق می‌افتد و دادستانی به تخلفات انتخاباتی که جنبه عمومی دارد با پیگیری‌های قانونی با متخلفان برخورد قاطع می‌کند.

عبدالهی با تأکید بر این‌که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ستادهای انتخاباتی کاندیداها و مراکز رأی‌گیری در روز انتخابات بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تبلیغات زودهنگام به منزله تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی شده و با بانیان برخورد می‌کنیم، فرقی نمی‌کند مراسم عزاداری، عروسی، فعالیت انتخاباتی و … باشد هرگونه تجمعات که موجب گسترش شیوع ویروس کرونا شود زحمات کادر درمان و سایر عوامل را زیرسؤال می‌رود.

دادستان عمومی و انقلاب اهر خاطرنشان کرد: ناقضان دستورالعمل‌های بهداشتی، قوانین و ضوابط انتخاباتی تفاوتی ندارد که کاندیداها، اعضای ستاد انتخاباتی آنها یا طرفداران‌شان باشد؛ با جدیت و بدون اغماض منتظر برخورد دستگاه قضایی باشند.