به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمدرضا پورمحمدی در هفتاد و دومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی، به بخشی از مهم‌ترین اقدامات دولت یازدهم و دوازدهم در بخش آب اشاره کرد و گفت: در طول این مدت و بخصوص در دو سال اخیر، اقدامات بسیار خوبی در زمینه آبرسانی و سدسازی انجام شده است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از سد کلقان بستان‌آباد توسط رئیس جمهور در ماه‌های اخیر، اظهار داشت: دولت، توجه ویژه‌ای به تکمیل و بهره‌برداری پروژه‌های حوزه آب در آذربایجان شرقی دارد و و با موافقت رئیس جمهور ۳۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل سدهای خداآفرین، قیزقلعه‌سی و گردیان اختصاص یافته است.

پورمحمدی با انتقاد از عدم بهره‌برداری از سدهای شهید مدنی و شهریار، گفت: تکمیل این سدها یکی از جدی‌ترین اولویت‌های مدیریت ارشد استان و از مطالبات مردمی است.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی بیشتر برای صرفه‌جویی در مصرف منابع آبی، اظهار داشت: انتقال آب ارس به تبریز، مهم‌ترین راهکار مبارزه با تنش آبی در استان است و با اجرای این پروژه، مشکل کم‌آبی تبریز تا ۲۵ سال آینده برطرف می شود.

پورمحمدی به عدم موفقیت کنسرسیوم برنده مناقصه در اجرای این پروژه اشاره کرد و گفت: به علت عدم توانایی شرکت مزبور در تامین منابع مالی، قرارداد اجرای پروژه با قرارگاه خاتم‌الانبیا منعقد شده است.

وی افزود: انتقال آب ارس به تبریز از نظر پدافندی نیز برای ما مهم است و با اتصال آن به خط انتقال زرینه‌رود، بسیاری از نگرانی های ما در زمینه تامین منابع آبی رفع می‌شود.

درخواست اصلاح بند (ث) تبصره (۵) قانون بودجه ۱۴۰۰، موضوع بخشودگی جرایم بیمه ای سهم کارفرما، توسعه مشارکت عمومی – خصوصی در راستای تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام استانی در بخش توسعه منابع آبی، مراتب اعتراض انجمن صنایع غذایی استان به اخذ گواهی بهداشت مبدا اولیه صنایع غذایی به نام خریدار از سوی سازمان غذا و دارو و بررسی تعارض ایجاد شده از نحوه پاسخگویی حفاظت محیط زیست به استعلام های سازمان نظام مهندسی کشاورزی با رویه های صدور مجوزهای کسب و کار سازمان نظام مهندسی کشاورزی، چهار دستور جلسه این نشست بود.